![](/media/lib/23/1202989982_282462-35c9538de5493fac396894d54585697a.jpeg)
Klapki miłości
14 lutego 2008, 11:47Naukowcy potwierdzają: miłość jest ślepa, ślepa na inne osoby poza ukochanym czy ukochaną (Evolution and Human Behavior).
![](/media/lib/22/1202835149_802585-ff361dbb43c67b5ae085f0f0531ba0de.jpeg)
Rogaty Kofi Annan
12 lutego 2008, 16:50Od niedawna hasło Kofi Annan powinno się kojarzyć nie tylko z byłym sekretarzem generalnym ONZ, ale także z nowo narodzonym... nosorożcem.
![Pocisk opuszczający działo szynowe. zdjęcie: U.S. Navy](/media/lib/22/1202346974_231419-38a896ae5042aa49037a5edde8e869bb.jpeg)
Lepsze niż w Quake'u
7 lutego 2008, 01:08Działko szynowe (ang. railgun) to broń świetnie znana fanom gier komputerowych, przede wszystkim Quake'a. Mimo, że zajmuje ono poczesne miejsce w wirtualnych arsenałach, zasada jego działania ma solidne podstawy naukowe. Co więcej, od wielu lat w kilku państwach finansuje się badania nad rzeczywistymi, niezwykle groźnymi wersjami tego rodzaju uzbrojenia. Przed kilkoma dniami w ośrodku Naval Surface Warfare Center (Dahlgren, stan Virginia) zostały przeprowadzone próby z najpotężniejszym znanym działem szynowym. Amerykański prototyp nadał pociskowi o masie 3,5 kilograma siedmiokrotną prędkość dźwięku i energię 10,6 megadżula.
![© IBM](/media/lib/22/1202304628_153414-9f5da565cb4fe9bbce7eece440c21176.jpeg)
Cały Internet w komputerze IBM-a?
6 lutego 2008, 13:28Redaktorzy serwisu The Register twierdzą, że dotarli do dokumentów IBM-a, w których Błękitny Gigant mówi o możliwości stworzenia systemu komputerowego tak potężnego, że byłby w stanie „hostować cały Internet jako aplikację”. System miałby być wersją superkomputera BlueGene.
![Odkręcanie korka już nie pobrudzi nam rąk. © Tankpitstop](/media/lib/22/1202169682_799160-2c8432010e972dfd34ce41fedf606875.jpeg)
Tankować jak dawniej...
4 lutego 2008, 23:55Kierowcy tankujący na starych stacjach benzynowych mogli napełnić bak bez ruszania się zza kierownicy – o uzupełnianie paliwa troszczył się personel stacji. Dziś do dystrybutora paliw zwykle musimy fatygować się sami. A jak wlewanie "oktanów" będzie wyglądało w przyszłości? Pewien Holender twierdzi, że tak jak kiedyś: my będziemy siedzieć w samochodzie, a benzynę naleje nam... robot.
![Eric Schmidt](/media/lib/22/1201780052_150425-d86a3aa9da3a839d4d9dbce9630649ae.jpeg)
Będą razem przez 20 lat
31 stycznia 2008, 11:46W wywiadzie dla pisma Fortune współzałożyciele Google’a, Larry Page i Sergey Brin, oraz dyrektor wykonawczy firmy Eric Schmidt, ujawnili, że obiecali sobie, iż będą pracowali razem przez 20 lat. Do umowy doszło krótko przed giełdowym debiutem Google’a, który miał miejsce w sierpniu 2004 roku.
![Polinezyjska tancerka© mdprovost](/media/lib/21/1200935053_634911-196d548862436ffbcd356c4f01e463d1.jpeg)
"Szybki pociąg" czy "wolna łódź"?
21 stycznia 2008, 16:59Polinezyjczycy i Mikronezyjczycy najprawdopodobniej pochodzą od mieszkańców Azji Wschodniej. Badania genetyczne przeprowadzone przez Jonathana Friedlaendera i jego kolegów dowiodły, że mieszkańcy Polinezji i Mikronezji są bardzo słabo spokrewnieni z rdzennymi mieszkańcami Bliskiej Oceanii (Australia, Nowa Gwinea, Wyspy Salomona).
![Yersinia pestis, pałeczki dżumy© CDC](/media/lib/21/1200582810_872244-09edca834a76d72c6330668452f1060f.jpeg)
Wzrost liczby zachorowań na dżumę
17 stycznia 2008, 14:58W czasach gdy prasa straszy nas w sezonie ogórkowym ptasią grypą, ludziom może zagrażać prawdziwe niebezpieczeństwo. Naukowcy informują o rosnącej liczbie zachorowań na dżumę.
Lodowy fortepian
16 stycznia 2008, 10:26W Chinach powstał pierwszy, w dodatku grający, lodowy fortepian świata. Projektowaniem i budową zajęła się miejscowa firma architektury krajobrazu. Premiera nietypowego instrumentu miała miejsce na 20. Międzynarodowej Wystawie Rzeźb Śniegowych w Harbinie.
![](/media/lib/20/1199879987_134443-39b040851f11994fbcf66b8950a38881.jpeg)
Ostatnia dekada kierowców?
9 stycznia 2008, 11:50Dyrektor wykonawczy General Motors Rick Wagoner stwierdził, że w ciągu najbliższej dekady powstaną samochody, które obędą się bez kierowców. Zdaniem zarówno Wagonera jak i Larry’ego Burnsa, wiceprezesa GM ds. badań i rozwoju, główne przeszkody, które trzeba przezwyciężyć wcale nie są natury technicznej.