Internet Explorer wciąż traci rynek

14 sierpnia 2006, 14:35

Firma Janco Associates zauważyła, że o ile Internet Explorer ciągle traci udziały w rynku to tempo, w jakim zdobywa je główny rywal microsoftowej przeglądarki – Firefox – spadło. Jeszcze w lipcu ubiegłego roku do IE należało 84,05% rynku przeglądarek internetowych. W styczniu 2006 udział ten spadł do 77,01%, a w lipcu bieżącego roku wynosił już 75,88%.



IE 6 stracił palmę pierwszeństwa

2 lutego 2010, 17:47

Internauci w końcu posłuchali apeli o porzucenie przestarzałego Internet Explorera 6.0. Obawy o bezpieczeństwo spowodowały, że po latach stracił on pozycję najpopularniejszej przeglądarki w Sieci.


Firefox coraz słabszy

19 maja 2014, 10:37

Analitycy ostrzegają, że rosnąca popularność smartfonów i tabletów poważnie zagraża pozycji Firefoksa. Producent tej przeglądarki, Mozilla, nie jest jak dotąd w stanie przekonać internautów, by używali jej w zastosowaniach mobilnych, przez co udział Firefoksa w rynku ciągle się zmniejsza.


Jest już RC1 Internet Explorera 7

25 sierpnia 2006, 12:57

Microsoft udostępnił wersję RC1 (Release Candidate 1) swojej najnowszej przeglądarki Internet Explorer 7. To najprawdopodobniej ostatnia wersja testowa przed oficjalną premierą browsera, która będzie miała miejsce jeszcze w bieżącym roku.


Internet Explorer poniżej 60%

4 maja 2010, 09:59

Rynkowe udziały Internet Explorera spadły poniżej 60%. Z danych Net Applications wynika, że w kwietniu do przeglądarki Microsoftu należało 59,95% rynku. Najszybciej zyskującą udziały przeglądarką ponownie był Chrome. Udziały oprogramowania Google'a zwiększyły się o 0,6 punktu procentowego. Do przeglądarki tej należy już 6,73% rynku.


Internet Explorer kończy rok z olbrzymią stratą

4 stycznia 2017, 06:22

Miniony rok był bardzo zły dla przeglądarki Internet Explorer. Pomiędzy lutym a grudniem IE stracił aż połowę użytkowników. Obecnie rynkowe udziały tej przeglądarki wynoszą zaledwie 20,84%


Firefox szpieguje?

2 listopada 2006, 11:00

W pewnych okolicznościach Firefox przekazuje na serwery Google’a i Yahoo informacje dotyczące użytkownika przeglądarki, który pobiera nagłówki za pomocą czytników RSS lub Atom. Do transferu danych dochodzi nawet wtedy, gdy internauta nie korzysta z serwisu Google’a.


Microsoft poleca... Google Chrome

12 sierpnia 2010, 11:19

Microsoft zalecił użytkownikom swojego serwisu pocztowego Hotmail używanie przeglądarki... Google Chrome. Ma ona być remedium na kłopoty, trapiące część internautów od ubiegłego tygodnia.


Nowy adblocker zablokuje każdą reklamę

18 kwietnia 2017, 11:11

Naukowcy z Uniwersytetów Princeton i Stanforda stworzyli nowatorskie oprogramowanie blokujące reklamy, które opiera się na zupełnie innej filozofii, niż tradycyjne adblockery. Podczas testów ich program zablokował reklamy na 50 z 50 testowanych witryn oraz blokował reklamy na Facebooku, czego nie potrafią inne adblockery.


Apple tajemnicze jak Microsoft

3 marca 2008, 17:42

Jeden z developerów Firefoksa twierdzi, że Microsoft nie jest jedyną firmą, która używa tajnych technik w celu zapewnienia lepszego współdziałania firmowych aplikacji z firmowym systemem operacyjnym. Vladimir Vukicevic mówi, że podobnie postępuje Apple.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy