
"Złodzieje kliknięć" pozwani przez Microsoft
16 czerwca 2009, 15:44Po rocznym śledztwie Microsoft złożył pierwszą w swojej historii skargę dotyczącą tzw. defraudacji kliknięć. Mechanizm ten polega na generowaniu fałszywych kliknięć na reklamy.

Pierwsza reklama dla małp
28 czerwca 2011, 10:07W zeszłą sobotę (25 czerwca) na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes po raz pierwszy historii zaprezentowano wyniki badań nad pierwszą reklamą skierowaną do małp. Publiczności wyświetlono m.in. serię nagrań wideo z eksperymentów. Międzygatunkowa reklama to pokłosie zeszłorocznego wystąpienia Laurie Santos na konferencji TED (Technology Entertainment and Design) w Oksfordzie. Prymatolog z Uniwersytetu Yale opowiadała wtedy, że małpy trzymane w niewoli rozumieją ideę pieniądza, a podczas gier ekonomicznych zachowują się jak ludzie.

Reklamowa inwigilacja
2 lutego 2012, 19:09Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.

Google chce promować nieuciążliwe reklamy
20 września 2016, 11:49W odpowiedzi na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy Google założyło organizację, której celem jest promowanie odpowiednich reklam. Wraz z reklamodawcami i wydawcami Google chce oceniać reklamy m.in. biorąc pod uwagę ich rozmiar oraz ilość danych, jaką trzeba przesłać przez sieć

Chrome z wbudowanym adblockerem już dostępny
2 sierpnia 2017, 05:18Najnowsza wczesna wersja beta przeglądarki Chrome dla Androida ma wbudowane domyślnie uruchomione oprogramowanie blokujące reklamy. Nowy mechanizm może być początkiem realizacji zapowiedzi Google'a o wprowadzeniu do przeglądarki domyślnego adblockera
Sponsorowane linki przyczyną kłopotów Google'a
12 lipca 2007, 10:58Australijski odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, skierował do sądu sprawę przeciwko firmie Google. Analitycy mówią, że niekorzystny dla wyszukiwarkowego giganta wyrok może mieć poważne konsekwencje dla całej branży reklamy internetowej.

Sukces Google'a
21 grudnia 2007, 09:42Amerykańska Federalna Komisja Handlu zezwoliła Google’owi na przejęcie firmy DoubleClick. To znaczny sukces, ale to była łatwiejsza z przeszkód do pokonania. Swoją opinię musi jeszcze wyrazić Unia Europejska, a eurourzędnicy są znacznie bardziej skłonni do ręcznego sterowania rynkiem niż ich amerykańscy koledzy.

Kiedy kampania społeczna skłania do picia
5 marca 2010, 18:03Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".

W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza
14 czerwca 2010, 12:11W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).

Reklamy w Firefoksie
17 listopada 2014, 11:51Firefox zaczyna wyświetlać reklamy w przeglądarce. Mozilla znalazła chętnych na wykupienie reklamy w kafelkach, pojawiających się, gdy użytkownik otwiera nową kartę.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 …