Google zainteresowany kupnem Yahoo!
24 października 2011, 15:27Dziennikarze The Wall Street Journal dowiedzieli się nieoficjalnie, że Google prowadzi rozmowy z co najmniej dwoma funduszami inwestycyjnymi. Ich celem jest zebranie pieniędzy na przejęcie Yahoo!. Na razie są to dyskusje sondażowe, podczas których nie padły żadne propozycje.
Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym
18 czerwca 2013, 07:33Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.
Nie ma to jak Honda po Armanim
22 września 2008, 09:45Konsument z większą wiedzą na temat pewnego rodzaju produktów bardziej je ceni, gdy przed spotem, w którym się one pojawiają, obejrzy reklamę kojarzoną z bogactwem (Journal of Consumer Research).
Kolejne kłopoty Google'a
30 kwietnia 2012, 09:08W raporcie dla amerykańskiej Komisji Giełd (SEC) Google poinformował, że dwa kolejne kraje podjęły działania prawne przeciwko koncernowi. Argentyńska Narodowa Komisja Ochrony Konkurencji oraz koreańska Komisja Uczciwego Handlu rozpoczęły śledztwa w sprawie praktyk biznesowych Google’a.
Microsoftowi nie podoba się umowa Google'a z DoubleClick
16 kwietnia 2007, 08:57Przedstawiciele Microsoftu uważają, że zamiar przejęcia przez Google’a firmy DoubleClick budzi poważne zastrzeżenia i transakcji powinien przyjrzeć się urząd antymonopolowy. Menedżerowie firmy z Redmond rozmawiali w tej sprawie z przedstawicielami AOL, AT&T i Yahoo, którzy wyrazili podobne zastrzeżenia.
Google ma kłopoty przez Gmaila
27 września 2013, 09:30Sędzia Lucy Koh dopuściła do dalszego rozpatrzenia pozwy zbiorowe, jakie przeciwko Google'owi złożyły organizacje broniące prywatności. O pozwach pisaliśmy w informacji "Gmail to sekretarka czy listonosz?".
Zmysłowe zestawienia
23 lipca 2009, 08:43Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).
IE10 z domyślnym DNT
4 czerwca 2012, 11:43Przeglądarka Internet Explorer 10 będzie miała domyślnie włączoną opcję Do Not Track (DNT). Może być to zapowiedzią kłopotów m.in. dla branży reklamowej.
Dobre wyniki Microsoftu
28 kwietnia 2007, 09:44Wyniki finansowe Microsoftu za I kwartał bieżącego roku zaskoczyły optymistów. Koncern poinformował, że pomiędzy styczniem a marcem osiągnął dochód w wysokości 4,93 miliarda dolarów, przy przychodach rzędu 14,40 miliarda.
Reklamowa archeologia przystankowa
3 lutego 2014, 13:48Aby wypromować najnowszą wystawę, Muzeum Sztuki Współczesnej z Chicago uciekło się do nietypowej reklamy-zdrapki. Stojący na przystanku autobusowym ludzie mogą ścierać wierzchnią warstwę billboardu.