Właściwości kreatyny – skąd czerpać i czym jest
6 sierpnia 2024, 18:36Sprawdź, skąd czerpać kreatynę w pożywieniu i jako suplement. Jak kreatyna wpływa na organizm – zestawienie suplementów i ich właściwości.
Suplementy na odporność — co naprawdę działa według badań klinicznych?
1 grudnia 2025, 16:52Odporność to złożony system zależności między komórkami układu immunologicznego, hormonami i procesami metabolicznymi. W okresach zwiększonej zachorowalności wiele osób sięga po suplementy mające wzmacniać organizm. Rynek jest jednak ogromny, a nie wszystkie dostępne preparaty mają potwierdzone naukowo działanie. Warto więc przyjrzeć się temu, co pokazują badania kliniczne i które składniki faktycznie mogą wspierać odporność.
No to cy(n)k!
8 lutego 2009, 19:03Jeden z mikroelementów zawartych w naszej diecie, cynk, redukuje ryzyko uszkodzeń płodu związanych ze spożywaniem alkoholu przez kobiety ciężarne - donoszą australijscy naukowcy. Ich odkrycie może mieć niebagatelne znaczenie dla profilaktyki defektów rozwojowych wywołanych przez stosowanie używki.
Fermentacja błonnika siemienia poprawia metabolizm i pomaga walczyć z otyłością
5 lutego 2019, 12:03Fermentacja włókien z siemienia lnianego w jelicie zmienia mikrobiom, poprawiając metaboliczny stan zdrowia i chroniąc przed chorobami związanymi z otyłością wywołaną dietą.
Oleje rybie zwiększają ryzyko raka jelita grubego
6 października 2010, 08:50Oleje rybie, od lat wysławiane jako suplementy diety sprzyjające zdrowiu serca i stawów, wywołały u myszy laboratoryjnych poważne zapalenie okrężnicy i raka jelita grubego – donoszą naukowcy z Michigan State University.
Pomidory kontra rak wątrobowokomórkowy
5 marca 2019, 05:51Proszek pomidorowy bogaty w likopen może skutecznie ograniczać różne skutki wysokotłuszczowej diety: stan zapalny, niealkoholową stłuszczeniową chorobę wątroby, a także rozwój raka wątrobowokomórkowego.
Suplement wydłużający życie
28 lutego 2014, 15:39Aktywowanie białka zwanego sirtuiną 1 (SIRT1) wydłuża u myszy życie, opóźnia początek związanych z wiekiem chorób metabolicznych i poprawia ogólny stan zdrowia.
Wyższe dawki witaminy D nie zawsze są lepsze
18 marca 2019, 12:07Starsze kobiety z nadwagą lub otyłością, które zażywają większe od zalecanych dawki witaminy D, wykazują poprawę pamięci i uczenia, ale mają wolniejszy czasy reakcji. Naukowcy z Rutgers University uważają, że ostatnie z obserwowanych zjawisk może zwiększać ryzyko upadków i złamań w tej grupie wiekowej.
Oligofruktoza ogranicza przyrost wagi
9 kwietnia 2015, 12:53Suplementacja oligofruktozą (jedną z frakcji błonnika pokarmowego) zmniejsza przyrost wagi u szczurów na wysokotłuszczowej i wysokocukrowej diecie.
Witamina D może obniżyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.
21 marca 2019, 09:53Witamina D sprzyja większej wrażliwości na insulinę, obniżając w ten sposób poziom glukozy i ryzyko cukrzycy typu 2.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 …

