Kefir pomaga obniżyć ciśnienie krwi
26 kwietnia 2018, 10:36Picie kefiru może obniżać ciśnienie, sprzyjając komunikacji między mikrobiomem przewodu pokarmowego i mózgiem.
Suplementacja witaminą D nie zwiększa ryzyka kamicy nerkowej
18 października 2013, 13:10Suplementacja witaminą D nie zwiększa ryzyka kamieni nerkowych - twierdzą naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego.
Większość suplementów nie chroni przed zgonem i chorobami serca
19 lipca 2019, 05:21Wykonana przez naukowców z Johns Hopkins Medicine metaanaliza 277 badań klinicznych wykazała, że niemal żadne suplementy witamin, minerałów i innych składników odżywczych oraz niemal żadne diety nie mogą być powiązane z przedłużaniem życia czy ochroną przed chorobami serca.
Czekolada zmniejsza gęstość kości
25 stycznia 2008, 11:12Czekolada może osłabiać kości, sprzyjając złamaniom. Australijskie badania wykazały, że kobiety, które codziennie jedzą czekoladę, mają słabsze kości od pań ulegających słodkiej pokusie rzadziej niż raz w tygodniu.
Bilirubina zwiększa przeżywalność wysp trzustkowych
12 sierpnia 2016, 10:49Podczas badań na myszach będąca przeciwutleniaczem bilirubina hamowała reakcję immunologiczną po przeszczepie wysp trzustkowych.
Ćwiczenia fizyczne pomagają w utrzymaniu odpowiedniego poziomu witaminy D
15 maja 2025, 15:33Ćwiczenia fizyczne o umiarkowanej intensywności pomagają w... utrzymaniu poziomu witaminy D w miesiącach zimowych. Zjawisko to zauważyli badacze z Uniwersytetów w Bath, Cambridge i Birmingham, którzy przyglądali się poziomowi witaminy D u osób z nadwagą i otyłych. Osoby te bowiem, czy to po ekspozycji na światło słoneczne czy po przyjęciu suplementów, doświadczają mniejszego wzrostu witaminy D3 we krwi, gdyż jej część odkłada się w tkance tłuszczowej.
Spirulina chroni neurony ruchowe
22 grudnia 2010, 10:10Suplementacja spiruliną - bogatymi w białko, magnez i beta-karoten cyjanobakteriami z rodzaju Arthrospira - chroni w modelu mysim umierające neurony ruchowe osobników ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ang. amyotrophic lateral sclerosis, ALS).
Bez symbiotycznych bakterii kleszcze nie przeżyłyby wyłącznie na krwi
1 czerwca 2018, 10:55Kleszcze mogą się żywić wyłącznie krwią dzięki symbiotycznym bakteriom, które zapewniają im niezbędne witaminy z grupy B.
Suplementy przeciwdziałają skutkom treningu wytrzymałościowego
3 lutego 2014, 11:07Przygotowując się do sprawdzianów wytrzymałościowych, np. maratonów, powinno się unikać zażywania pewnych witamin i suplementów. Jak twierdzą autorzy raportu z Journal of Physiology, witaminy C i E mogą tłumić reakcję mięśni na ćwiczenia.
Witamina D w spreju jest tak samo skuteczna, jak ta w kapsułce
28 października 2019, 12:16Przyjmowanie witaminy D w postaci spreju doustnego jest równie skuteczne, co zażywanie kapsułek - donoszą naukowcy z Uniwersytetu w Sheffield.

