Metabolit diety ketogenicznej może wspomagać przeciwnowotworową terapię CAR T

10 grudnia 2024, 12:11

Wstępne badania przeprowadzone na University of Pennsylvania wskazują, że prosty suplement diety może wspomóc terapię przeciwnowotworową CAR T. Uzyskane wyniki muszą zostać jeszcze potwierdzone w czasie badań klinicznych, jednak dane, zaprezentowane podczas 66th American Society of Hematology (ASH) Annual Meeting and Exposition wskazują, że naukowcy mogli wpaść na ślad ekonomicznej strategii wzmocnienia skutków terapii CAR T.



© 3pom

Chorzy na raka leczą się „alternatywnie”

14 grudnia 2010, 10:25

Jak trwoga, to... do znachora? Pacjenci z nieuleczalnymi nowotworami mózgu bardzo często sięgają po różnego rodzaju medycynę alternatywną. Na szczęście najczęściej stosują ją nie zamiast konwencjonalnej, lecz jako uzupełnienie klasycznego leczenia.


Kefir pomaga obniżyć ciśnienie krwi

26 kwietnia 2018, 10:36

Picie kefiru może obniżać ciśnienie, sprzyjając komunikacji między mikrobiomem przewodu pokarmowego i mózgiem.


Suplementacja witaminą D nie zwiększa ryzyka kamicy nerkowej

18 października 2013, 13:10

Suplementacja witaminą D nie zwiększa ryzyka kamieni nerkowych - twierdzą naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego.


Większość suplementów nie chroni przed zgonem i chorobami serca

19 lipca 2019, 05:21

Wykonana przez naukowców z Johns Hopkins Medicine metaanaliza 277 badań klinicznych wykazała, że niemal żadne suplementy witamin, minerałów i innych składników odżywczych oraz niemal żadne diety nie mogą być powiązane z przedłużaniem życia czy ochroną przed chorobami serca.


Czekolada zmniejsza gęstość kości

25 stycznia 2008, 11:12

Czekolada może osłabiać kości, sprzyjając złamaniom. Australijskie badania wykazały, że kobiety, które codziennie jedzą czekoladę, mają słabsze kości od pań ulegających słodkiej pokusie rzadziej niż raz w tygodniu.


Bilirubina zwiększa przeżywalność wysp trzustkowych

12 sierpnia 2016, 10:49

Podczas badań na myszach będąca przeciwutleniaczem bilirubina hamowała reakcję immunologiczną po przeszczepie wysp trzustkowych.


Ćwiczenia fizyczne pomagają w utrzymaniu odpowiedniego poziomu witaminy D

15 maja 2025, 15:33

Ćwiczenia fizyczne o umiarkowanej intensywności pomagają w... utrzymaniu poziomu witaminy D w miesiącach zimowych. Zjawisko to zauważyli badacze z Uniwersytetów w Bath, Cambridge i Birmingham, którzy przyglądali się poziomowi witaminy D u osób z nadwagą i otyłych. Osoby te bowiem, czy to po ekspozycji na światło słoneczne czy po przyjęciu suplementów, doświadczają mniejszego wzrostu witaminy D3 we krwi, gdyż jej część odkłada się w tkance tłuszczowej.


Spirulina chroni neurony ruchowe

22 grudnia 2010, 10:10

Suplementacja spiruliną - bogatymi w białko, magnez i beta-karoten cyjanobakteriami z rodzaju Arthrospira - chroni w modelu mysim umierające neurony ruchowe osobników ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ang. amyotrophic lateral sclerosis, ALS).


Bez symbiotycznych bakterii kleszcze nie przeżyłyby wyłącznie na krwi

1 czerwca 2018, 10:55

Kleszcze mogą się żywić wyłącznie krwią dzięki symbiotycznym bakteriom, które zapewniają im niezbędne witaminy z grupy B.


Jubileusz 75-lecia Polskiej Akademii Nauk