Mniej kłamstw = lepszy stan zdrowia
31 sierpnia 2012, 06:19Mniej kłamiąc, jesteśmy zdrowsi zarówno psychicznie, jak i fizycznie.
Europa kładzie podwaliny pod bardziej uczciwe, przejrzyste wyszukiwarki
17 czerwca 2025, 14:42Konsorcjum OpenWebSearch.eu, do którego należy m.in. CERN – miejsce, w którym powstało WWW – uruchomiło pilotażową infrastrukturę, której celem jest położenie podwalin pod powstanie bardziej uczciwych i przejrzystych wyszukiwarek, w których kwestie komercyjne nie będą decydowały o pozycji w wynikach wyszukiwania. European Open Web Index (OWI) został udostępniony społeczności akademickiej, firmom prywatnym oraz niezależnym badaczom na tej samej licencji, z możliwością rozwoju jego komercyjnej wersji.
Mężczyźni oszukują częściej
22 stycznia 2013, 11:54Z badań uczonych z Albert Einstein College of Medicine na Yeshiva University wynika, że mężczyźni znacznie częściej dopuszczają się fałszerstw naukowych niż kobiety. Ponadto do fałszowania wyników dochodzi na każdym etapie rozwoju kariery naukowej
Wychowanie w socjalizmie skłania do nieuczciwości
22 lipca 2014, 09:02Osoby wychowane w systemie socjalistycznym częściej oszukują, by odnieść osobiste korzyści. Takie wnioski wyciągnęli naukowcy, którzy przeprowadzili eksperyment na mieszkańcach Berlina.
Samoobsługowa księgarnia wystawia uczciwość Chińczyków na próbę
30 lipca 2015, 11:47W Nankinie przy ulicy Xinjiekou działa nietypowa księgarnia pod chmurką. Nie ma w niej kasjerów ani nikogo innego z obsługi, a klienci płacą za towar, ile uznają za słuszne. Pieniądze wrzuca się do puszki.
Demotywujący program motywujący
17 marca 2016, 12:45Wiele przedsiębiorstw używa programów w stylu "Pracownik miesiąca" czy "Sprzedawca miesiąca", które mają motywować pracowników do bardziej wydajnej pracy. Okazuje się jednak, że takie programy mogą... obniżać produktywność całej firmy.
Przeklinający prawdę ci powie
18 stycznia 2017, 12:58Ludzie, którzy często przeklinają, są uczciwsi.
Uczciwość obserwowana
29 czerwca 2006, 13:48Wrażenie bycia obserwowanym powoduje, że ludzie zachowują się uczciwiej, nawet jeżeli oczy nie są prawdziwe. Zespół z Newcastle University przez kilka tygodni monitorował, ile pieniędzy ludzie wrzucają do "skrzynki uczciwości", kupując napój (mleko, kawę lub herbatę) na uczelnianej stołówce. Naukowcy zauważyli, że płacili oni niemal trzy razy więcej, gdy zawieszony nad skarbonką plakat przedstawiał parę oczu niż wtedy, gdy widniały na nim kwiaty.
