Będzie śledztwo ws. adblockerów?

13 czerwca 2016, 08:06

Newspaper Association of America (NAA) poprosiła Federalną Komisję Handlu (FTC) o rozpoczęcie śledztwa w sprawie niezgodnego z prawem blokowania reklam. Organizacja Electronic Frontier Foundation (EFF) obawia się, że może do prowadzić do wydania zakazu używania programów blokujących reklamy.



Kindle tańszy, ale z reklamami

12 kwietnia 2011, 18:01

Już 3 maja zadebiutuje tańszy czytnik e-booków Kindle. Jego posiadacze zapłacą za urządzenie o 25 dolarów mniej niż dotychczas, jednak z obniżką ceny będzie wiązało się wyświetlanie reklam na czytniku.


E-czytnik pomaga (niektórym) dyslektykom

23 września 2013, 17:45

Kiedy w czytnikach elektronicznych wybierze się opcję pozwalającą na wyświetlanie zaledwie kilku słów w linii, niektórzy ludzie z dysleksją są w stanie czytać łatwiej, szybciej i z większym zrozumieniem.


Przyszłość obrazu według JVC

19 maja 2009, 10:37

JVC jest autorem pierwszej kamery pracującej w standardzie 4K2K 60p. Urządzenie jest w stanie rejestrować obraz o rozdzielczości 4K2K (3840x2160 pikseli, 8,29 megapikseli) z prędkością 60 klatek na sekundę.


Odtwarzanie filmu w zwolnionym tempie wpływa na postrzeganie intencji

2 sierpnia 2016, 12:38

Odtwarzanie w zwolnionym tempie nagrań przestępstw może wpływać na wyroki sądowe. Widzowie uznają wtedy bowiem chęć wyrządzenia krzywdy za większą niż przy odtwarzaniu z normalną prędkością.


Kino domowe na głowie

31 sierpnia 2011, 17:41

Sony zapowiedziało sprzedaż urządzenia będącego rodzajem kina domowego zakładanego... na głowę. HMZ-T1 zostało wyposażone w dwa panele OLED o przekątnej 0,7 cala i rozdzielczości 1280x720 pikseli oraz w wysokiej jakości słuchawki stereo


Niebezpieczne rozszerzenia

20 sierpnia 2014, 08:45

Analiza 48 000 rozszerzeń dla przeglądarki Chrome wykazała, że wiele z nich jest wykorzystywanych do kradzieży danych i innych działań skierowanych przeciwko użytkownikowi. Przecięty internauta nie jest w stanie stwierdzić, że rozszerzenie dokonuje nań ataku.


Microsoft i Yahoo! podpisały umowę o współpracy

29 lipca 2009, 11:57

Microsoft wydał oficjalny komunikat, w którym ogłosił podpisanie umowy z Yahoo!. Porozumienie zakłada, że Yahoo! będzie korzystało z wyszukiwarki Microsoftu, a w zamian portal będzie jedynym sprzedawcą reklam ukazujących się przy wynikach wyszukiwania na witrynach obu firm.


Nowy adblocker zablokuje każdą reklamę

18 kwietnia 2017, 11:11

Naukowcy z Uniwersytetów Princeton i Stanforda stworzyli nowatorskie oprogramowanie blokujące reklamy, które opiera się na zupełnie innej filozofii, niż tradycyjne adblockery. Podczas testów ich program zablokował reklamy na 50 z 50 testowanych witryn oraz blokował reklamy na Facebooku, czego nie potrafią inne adblockery.


Soczewki jak wyświetlacze

22 listopada 2011, 11:36

Pierwsze testy na zwierzętach wykazały, że nowa generacja soczewek kontaktowych, które pozwalają na wyświetlanie tekstu przed oczami użytkownika, jest bezpieczna i działa zgodnie z oczekiwaniami


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy