Niezwykłe czerwone karły

5 lipca 2012, 14:01

Królewskie Towarzystwo Astronomiczne informuje o odkryciu czterech par gwiazd, które, zgodnie z obecnie obowiązującym stanem wiedzy, nie powinny istnieć. Pary zaskoczyły ekspertów niezwykle krótkim - wynoszącym poniżej 4 godzin - czasem obiegu gwiazd wokół siebie

Bozon Higgsa blisko jak nigdy dotąd

4 lipca 2012, 10:43

Naukowcy z CERN-u poinformowali właśnie o prawdopodobnym znalezieniu Boskiej Cząstki - bozonu Higgsa. Jeśli informacja ta zostanie ostatecznie potwierdzona, będzie to najważniejsze odkrycie fizyczne w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

Najwyższa temperatura stworzona przez człowieka

26 czerwca 2012, 22:35

Relativistic Heavy Ion Collider (RHIC) wygenerował najwyższą stworzoną przez człowieka temperaturę. Podczas przeprowadzanych tam eksperymentów zmierzono temperaturę około 4 bilionów stopni Celsjusza. To 250 000 razy więcej niż w centrum Słońca.

Planety bliskie jak żadne inne

25 czerwca 2012, 11:02

Złożony z 46 naukowców zespół pracujący pod kierunkiem specjalistów z Uniwersytetu Harvarda oraz Uniwersytetu w Waszyngtonie odkrył dwie planety, które mijają się w tak niewielkiej odległości, jak żadne inne

Rysy na Modelu Standardowym?

19 czerwca 2012, 14:34

Analiza najnowszych danych uzyskanych w ramach eksperymentu BaBar wskazuje na możliwe błędy w Modelu Standardowym. BaBar, międzynarodowy eksperyment prowadzony w SLAC National Accelerator Laboratory, wykazał, że rozpad mezonu B-bar w mezon D, antyneutrino i lepton tau zachodzi częściej, niż przewiduje Model Standarodowy

Potencjalnie niebezpieczna asteroida w pobliżu Ziemi

14 czerwca 2012, 19:38

Za kilka godzin w pobliżu Ziemi przeleci duża asteroida. 2012 LZ1 ma szerokość około 500 metrów i minie naszą planetę w odległości 14-krotnie większej niż odległość do Księżyca

Czarne dziury nie przystają do teorii

13 czerwca 2012, 12:19

Astronomowie sądzą, że czarne dziury w centrach galaktyk rosną wraz z gwiazdami położonymi w centralnym zgrubieniu galaktycznym. Im większa masa gwiazd, tym większa czarna dziura. Jednak nowe dowody zdobyte za pomocą teleskopu Chandra X-ray Observatory wskazują, że teoria taka jest niekompletna.

Czarna dziura wyrzucona z galaktyki