![](/media/lib/48/sony-a7e6b9cd95198ed378ea34c39875060e.jpg)
Czy Sony może produkować tostery?
15 września 2011, 13:59Pewne marki są silnie kojarzone z krajami bądź kulturami i stają się ich ikonami, dlatego konsumenci reagują bardziej pozytywnie na kolejne produkty, które pasują do ich oczekiwań. Psycholodzy z University of Minnesota podają przykład kiełbasek grillowych Budweisera i ekspresu cappuccino Sony. Pierwsze zapewne by się przyjęły, drugi – nie za bardzo…
![](/media/lib/46/sluchawki-4fd0e91cf8dc71457e235498a16d0785.jpg)
Kto ćwiczy, ten słyszy
13 września 2011, 14:13Muzycy słyszą w starszym wieku lepiej od niemuzyków. Choć więc wydaje się, że gra w zespole może uszkadzać słuch, badania naukowców z Baycrest pokazały, że tak nie jest.
![](/media/lib/37/rozmowa-5fd7c297685c9bd324e9c26bcc2df47c.jpg)
Niski głos pomaga kobietom zapamiętywać
13 września 2011, 11:50Niski tembr głosu nie tylko podoba się kobietom, ale i pomaga im zapamiętywać przedstawiane przez niego informacje. Zespół Davida Smitha z University of Aberdeen przeprowadził dwa eksperymenty, które po raz pierwszy pokazały, że męski głos jest istotny zarówno podczas wyboru partnera, jak i dla dokładności kobiecych wspomnień.
![](/media/lib/63/dotyk-0dbc366f7f6d396be2d2b0c8c85dc5c3.jpg)
Dotyk i wzrok - jak naczynia połączone
12 września 2011, 17:38Badacze z Uniwersytetu Południowej Kalifornii odkryli, że gdy patrzymy na jakiś obiekt, nasz mózg przetwarza jego wygląd, a jednocześnie odświeża informacje, jak to jest, gdy się tego dotyka. Związek między wzrokiem a dotykiem jest tak silny, że analizując dane pochodzące wyłącznie z części mózgu zawiadującej dotykiem, komputer mógł wskazać, na co człowiek patrzył.
![](/media/lib/12/1185265673_487845-b16a05947ab15501e5d21cdb435f3f3b.jpeg)
Świat samookaleczenia
9 września 2011, 12:12Przez 10 lat Patti i Peter Adlerowie tworzyli bazę informacji o osobach dokonujących samookaleczeń. Małżeństwo socjologów przeprowadziło pogłębione wywiady ze 150 ludźmi z całego świata. Analizowano też 30-40 tys. postów i fragmentów rozmów z czatów. Pokłosiem ich badań jest książka pt. "Głębokie cięcie: wewnątrz ukrytego świata samookaleczeń".
![](/media/lib/51/niemowle-73440b6cb486ad0e72672c9adebd8c45.jpg)
Postępy mimiczne płodów
8 września 2011, 15:51Jeszcze w łonie matki dzieci zaczynają jak aktorzy ćwiczyć mimikę twarzy: marszczą nos, unoszą brwi, wydymają usta. W miarę rozwoju płodu ruchy twarzy stają się coraz bardziej złożone.
![](/media/lib/58/obietnica-874950c8eba9055e121864b6ed863532.jpg)
Powiedz prawdę, bo użyję magnesu
8 września 2011, 10:42Jak skłonić kogoś, by powiedział prawdę? Jeśli perswazja nie pomoże, nie trzeba załamywać rąk, bo znając kogoś o odpowiedniej specjalności, można wytoczyć ostateczną broń przeciwko kłamstwu – aparat do przezczaszkowej stymulacji magnetycznej. Estońscy naukowcy Inga Karton i Talis Bachmann z Tartu Ülikool zauważyli, że indukowanie przez zmienne pole magnetyczne przepływu prądu w neuronach lewej grzbietowo-bocznej kory przedczołowej utrudnia kłamstwo.
![](/media/lib/73/banknotytunel-160fb90b03f29858324ad3efd62fe669.jpg)
Progresja podatkowa czyni szczęśliwym?
7 września 2011, 13:21Progresywna skala podatkowa czyni obywateli szczęśliwszymi, uważa psycholog Shigahiro Oishi z University of Virginia. Wyniki jego badań ukażą się w najnowszym wydaniu Psychological Science.
![](/media/lib/29/widownia-2e2c096fd01891453fa1351ec194785a.jpg)
Środek najlepszy i to nie tylko złoty
7 września 2011, 10:40Ludzie faworyzują obiekty położone w środku rzędu i kolumny. Mogą nie być tego świadomi, ale tendencja ta wpływa na wiele codziennych sytuacji, np. na produkty kupowane w sklepie lub przez Internet, odpowiedzi udzielane w sondażach, a także osoby wybierane do wykonania szeregu różnych zadań czy funkcji [niewykluczone, że politykom sadzanym w centrum podczas debat daje się fory] – tłumaczy Paul Rodway z University of Chester.
![Unreal Tournament](/media/lib/1/1170848170_658725-1aaa7f9226c3a8071419d0d3370cb539.jpeg)
Reklamy w grach pełnych przemocy mogą zaszkodzić
6 września 2011, 14:24Umieszczanie reklam w grach pełnych przemocy może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Z badań przeprowadzonych na University of Texas wynika, że konsumenci negatywnie reagują na reklamę w tego typu grach. Szczególnie silną negatywną reakcję zauważono u kobiet.