PlayStation 3

Tańsza PlayStation 3

19 sierpnia 2009, 13:24

Sony obniżyło cenę konsoli PlayStation 3. Zdaniem analityków, taki ruch powinien zwiększyć sprzedaż konsoli, jednak nie poprawi zbytnio sytuacji finansowej firmy.

Linia najwyższego napięcia (750 kV)

"Inteligentne" elektryczne tankowanie

19 sierpnia 2009, 12:50

Ford ogłosił powstanie inteligentnego systemu zarządzania ładowaniem samochodów elektrycznych. Pomysł polega na wykorzystaniu technologii komunikacji bezprzewodowej do jak najtańszego tankowania samochodów elektrycznych oraz zapobiegania przeciążeniom sieci.

Mozilla o propozycji Microsoftu

19 sierpnia 2009, 12:23

Mozilla rozpoczęła kampanię, w której domaga się od Microsoftu więcej, niż tylko zaprezentowania w systemie Windows możliwości wyboru przeglądarki, którą użytkownik chce zainstalować. Mitchell Baker, była szefowa Mozilli i obecna przewodnicząca Mozilla Foundation, oraz Harvey Anderson, główny prawnik firmy, opublikowali wpisy, w których przedstawiają wątpliwości wokół propozycji Microsoftu.

Aminokwas z kosmosu

18 sierpnia 2009, 18:06

NASA poinformowała o znalezieniu w przestrzeni kosmicznej składników niezbędnych do powstania życia. W próbkach pobranych z komety Wild 2 przez sondę Stardust odkryto glicynę czyli najprostszy z aminokwasów wchodzących w skład białek.

Powrót twórcy Netscape Navigatora

18 sierpnia 2009, 13:52

Marc Andreessen postanowił rzucić wyzwanie Microsoftowi oraz Mozilli i zapowiedział powrót na rynek przeglądarek internetowych. Andreessen był jednym z twórców przeglądarek Mosaic i Netscape Navigatora.

Oszczędny routing

18 sierpnia 2009, 12:41

Badacze z MIT-u i Carnegie Mellon uważają, że przedsiębiorstwa mogą zaoszczędzić nawet 40% kosztów energii, jeśli tylko będą na bieżąco monitorowały jej ceny i przetwarzały dane tam, gdzie jest ona najtańsza.

Rewolucyjny spaser

17 sierpnia 2009, 16:00

Dzięki pracom uczonych z Purdue University do słownika techniki wejdzie słowo "spaser". Termin ten powstał w 2003 roku na opisanie zjawiska "wzmacniania plazmonów powierzchniowych poprzez wymuszoną emisję promieniowania" (Surface Plasmon Amplification by Stimulated Emission of Radiation).

Oprogramowania idealne

17 sierpnia 2009, 13:48

Australijska organizacja NICTA ogłosiła powstanie pierwszego w historii jądra systemu operacyjnego, które nie tylko zostało w całości matematycznie opisane, ale również przeprowadzono matematyczne dowody na to, iż każda z linii kodu jest w pełni zgodna ze specyfikacją.