Google chce zgody na ujawnienie szczegółów
19 czerwca 2013, 10:20Google zwrócił się do tajnego sądu FISC z wnioskiem o zezwolenie na publikację informacji na temat liczby nakazów dotyczących ujawnienia danych klientów Google'a, a wydanych na podstawie ustawy FISA. Wyszukiwarkowy gigant argumentuje, że zakaz upublicznienia takiej informacji narusza gwarantowaną przez Pierwszą Poprawkę swobodę wypowiedzi.
Giganci IT zaprzeczają, by władze masowo śledziły ich użytkowników
17 czerwca 2013, 12:43W odpowiedzi na skandal związany z podsłuchami NSA Apple, Facebook i Microsoft opublikowały informacje dotyczące liczby nakazów sądowych, w ramach których ujawniały informacje o użytkownikach. Firmy te, jak również np. Google, od początku zaprzeczały, by organa ścigania lub służby specjalne miały dostęp do ich serwerów.
Zynga zwalnia
4 czerwca 2013, 11:54Zynga, do niedawna gwiazda online'owych gier, zapowiedziała zwolnienie 580 osób i zamknięcie biur w Nowym Jorku, Dallas i Los Angeles. Od czasu, gdy w grudniu 2011 roku akcje Zyngi trafiły na giełdę, ich wartość spadła o 64%. Akcjonarusze nie są pewni, czy firma jest w stanie zapewnić sobie odpowiednie przychody z gier
Poprawili i ponownie oskarżają Google'a
16 maja 2013, 09:36W Sądzie Okręgowym dla Północnego Okręgu Kalifornii złożono poprawioną wersję pozwu zbiorowego, którego autorzy oskarżają Google'a o to, że za pomocą systemu Android nielegalnie zbiera i umożliwia innymi nielegalne zbieranie nadmiernej ilości danych na temat użytkowników, nie wyświetlając przy tym ostrzeżenia ani nie prosząc o zgodę na takie działania
Facebook traci użytkowników
29 kwietnia 2013, 12:21Facebook traci użytkowników. Ich liczba na najważniejszych rynkach regularnie spada. Jak twierdzi firma analityczna SocialBakers, w ciągu ostatniego miesiąca Facebooka odwiedziło o 6 milionów mniej Amerykanów (spadek o 4%) i 1,5 miliona mniej Brytyjczyków (spadek o 4,5%)
Superbutelka z superwiadomością
13 kwietnia 2013, 07:08Solo to norweski napój pomarańczowy. Ponieważ, wg producenta, jest mało znany poza granicami kraju, postanowiono go zareklamować za pomocą największego pływającego w butelce listu. Po wielu godzinach pracy skonstruowano i zwodowano replikę opakowania, która waży 2,5 t i ma niemal 8 m długości. W środku umieszczono osobistą i, oczywiście, również bardzo dużą wiadomość do znalazcy.
Przeglądanie własnego profilu na Facebooku uspokaja
19 marca 2013, 11:33Patrzenie na własne zdjęcia czy wpisy z Facebooka poprawia nastrój i działa na ludzi uspokajająco. Dr Alice Good z Uniwersytetu w Portsmouth podkreśla, że dzieje się tak, bo przeważnie użytkownicy zamieszczają fotografie dokumentujące przyjemne zdarzenia, a ich posty również mają najczęściej pozytywny charakter.
Kliknięcia zdradzają więcej niż byśmy chcieli
12 marca 2013, 06:29Z najnowszego numeru PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences) dowiadujemy się, że automatyczna analiza publicznie dostępnych danych, a konkretnie kliknięć "Lubię to" na Facebook'u, pozwala na precyzyjne ustalenie wielu danych dotyczących analizowanej osoby. Specjaliści z University of Cambridge i Microsoft Research wykazali, iż sama tylko analiza tych kliknięć pozwala na ustalenie rasy, wieku, poziomu inteligencji, orientacji seksualnej, osobowości, poglądów politycznych oraz określenia czy i z jakich używek korzysta dana osoba
Microsoft kolejną ofiarą cyberprzestępców
25 lutego 2013, 10:37Microsoft to kolejna wielka firma, która ostatnio padła ofiarą cyberprzestępców. Koncern z Redmond poinformował, że został zaatakowany w podobny sposób jak wcześniej Facebook i Apple. Odkryliśmy, że niewielka liczba naszych komputerów, w tym maszyny z wydziału zajmującego się produkcją oprogramowania na platformę Mac, została zarażona szkodliwym kodem za pomocą technik opisanych przez inne zaatakowane organizacje - czytamy w oświadczeniu Microsoftu.
Fajny Microsoft?
21 lutego 2013, 11:18Najnowszy sondaż Reuters/Ipsos przyniósł niespodziewane wyniki. Badania przeprowadzone wśród 853 respondentów w wieku 18-29 lat wykazały, że Microsoft jest w tej grupie wiekowej postrzegany lepiej, niż przed dwoma laty. Co więcej, poczynił większy wizerunkowy postęp niż Facebook i Twitter.