Gwizdek ratujący życie

29 sierpnia 2013, 06:43

Park On-hee, Kim Myeoung-soo i Jang Young-seo z Kyung Hee University zaprojektowali gwizdek dla ofiar katastrof. Ma on postać plastikowej kulki ze świecącą w ciemności na zielono gumową wstawką.



Reklama goni przechodniów

14 sierpnia 2013, 11:54

Niklas Roy wpadł na pomysł, by znaki informujące, że dany lokal jest do wynajęcia, podążały za przechodniami, przyciągając ich uwagę.


Opakowanie przestrzega przed przeterminowanym lekiem

13 sierpnia 2013, 12:15

Self Expiring to materiał na opakowania leków, który stopniowo zmienia kolor, gdy zbliża się termin przydatności do spożycia. Dodatkowo na blistrze czy pudełku pojawiają się symbole, np. duże okręgi z krzyżykami w środku. To czytelny komunikat dla starszych ludzi, nieradzących sobie z napisami drobnym druczkiem...


Jedni projektują kolej magnetyczną, inni lewitujące dywany...

12 sierpnia 2013, 09:17

MiCasa Lab stworzyło dywan, który dzięki 6 parom magnesów neodymowych lewituje na wysokości 7 cm nad podłogą. Na razie prototyp może unieść w powietrze małe, bo maksymalnie 2,4-kg zwierzęta. Bohaterem obiegających media zdjęć jest mops Daniel. Jak widać, nie przeszkadza mu utrata gruntu pod łapami...


Problemów ginących zwierząt nie da się usunąć jak za dotknięciem śrubokręta

6 sierpnia 2013, 06:42

Agencja Contrapunto BBDO zaproponowała nietypową kampanię plakatową dla WWF-u. Zagrożone gatunki umieszczono w warsztatach samochodowych. Niedźwiedzie polarne, tygrysy czy nosorożce przestawiono z lotu ptaka. Wokół leżą narzędzia, czasem spod brzucha zwierzęcia wystają, jak spod naprawianego samochodu, czyjeś nogi.


Kostiumy antyrekinowe

30 lipca 2013, 07:27

Przedstawiciele firmy Shark Attack Mitigation Systems (SAMS) nawiązali współpracę z Shaunem Collinem oraz Nathanem Hartem z Uniwersytetu Zachodniej Australii (UWA), by stworzyć stroje do pływania, które zapobiegają atakom rekinów.


Uświadamianie przez 'wywoływanie' na zimno

28 czerwca 2013, 17:21

Shine (Safer Homes In NZ Everyday), organizacja przeciwdziałająca przemocy domowej w Nowej Zelandii, nawiązała współpracę z agencją reklamową Whybin/TBWA. Po burzy mózgów powstały podkładki pod piwo ze zdjęciem wydrukowanym za pomocą termoaktywnego tuszu. Gdy postawi się na nich zimną butelkę albo kufel, na twarzy kobiet i dzieci pojawiają się siniaki.


Zakończono prace projektowe nowego zderzacza cząstek

13 czerwca 2013, 12:46

Organizacja Linear Collider Collaboration zaprezentowała szczegółowy raport techniczny (Technical Desing Report) dotyczący projektu International Linear Collider, 31-kilometrowego liniowego zderzacza elektronów i pozytonów. Podczas ceremonii w Azji, Europie i Ameryce raport został przekazany rządom biorącym udział w projekcie


Pomóc dzieciom bez powiadamiania oprawcy

6 maja 2013, 12:16

Hiszpańska fundacja ANAR (Ayuda a Niños y Adolescentes en Riesgo), która przeciwdziała przemocy wobec dzieci i młodzieży, rozpoczęła kampanię reklamową z 2 równoległymi przekazami. Dorośli widzą komunikat zwiększający świadomość zjawiska, a dzieci poniżej 10. r.ż. telefon linii zaufania.


Wszystko płynie, nawet lampa

18 kwietnia 2013, 06:24

Edie to lampa z żarówką zanurzoną w dielektryku. Powstała w czeskim studiu projektowym Aura Design. Jej twórcy podkreślają, że zwykle źródło światła się ukrywa, zaś tutaj gra ono pierwsze skrzypce.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy