Facebook© Facebook

Facebook lepszy od Google'a

13 września 2010, 10:10

Najnowsze dane firmy comScore pokazują, że amerykańscy internauci spędzają więcej czasu na Facebooku niż na wszystkich witrynach Google'a razem wziętych. Z informacji firmy analitycznej wynika, że na Facebooku amerykański internauta spędził 9,9% czasu przeznaczonego na surfowanie.



Niebezpieczne rozszerzenia

20 sierpnia 2014, 08:45

Analiza 48 000 rozszerzeń dla przeglądarki Chrome wykazała, że wiele z nich jest wykorzystywanych do kradzieży danych i innych działań skierowanych przeciwko użytkownikowi. Przecięty internauta nie jest w stanie stwierdzić, że rozszerzenie dokonuje nań ataku.


Co trzeci internauta to potencjalny podglądacz

9 maja 2007, 14:23

Firma antywirusowa Avira opublikowała swoje badania, z których wynika, że co trzeci internauta chętnie pogrzebałby w komputerze innego użytkownika Sieci. Gdyby, oczywiście, miał taką możliwość.


Assembler: narzędzie do rozpoznawania zmanipulowanych fotografii pomoże w walce z fake newsami

6 lutego 2020, 04:36

Konglomerat Alphabet, właściciel Google'a, stworzył bezpłatne narzędzie o nazwie Assembler, które ma określać, czy fotografia jest prawdziwa czy została zmanipulowana. Narzędzie, rozwijane we współpracy z amerykańskimi i włoskimi uniwersytetami, pomoże dziennikarzom w wykryciu fałszywek


Ukazała się pierwsza beta IE9

15 września 2010, 17:56

Ukazała się pierwsza publiczna wersja beta przeglądarki Internet Explorer 9. Uwagę zwraca przede wszystkim szybkość jej działania. Program został mocno odchudzony, ma dość przyjemny ascetyczny wygląd i, co najważniejsze, jest znacznie szybszy od swoich poprzedników.


Na ile jesteśmy anonimowi?

15 grudnia 2014, 12:13

W sieci powstała witryna, która pozwala sprawdzić, na ile unikatowe są ślady, które pozostawiamy w internecie. Dzięki Am I Unique dowiemy się ile komputerów podłączonych do sieci pozostawia identyczne ślady co nasz


Sponsorowane linki przyczyną kłopotów Google'a

12 lipca 2007, 10:58

Australijski odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, skierował do sądu sprawę przeciwko firmie Google. Analitycy mówią, że niekorzystny dla wyszukiwarkowego giganta wyrok może mieć poważne konsekwencje dla całej branży reklamy internetowej.


FTC: internauci powinni decydować

2 grudnia 2010, 14:00

Amerykańska Federalna Komisja Handlu proponuje, by to sami internauci decydowali, czy dana witryna ma prawo zbierać informacje na ich temat. Obecnie powszechną praktyką na całym świecie jest śledzenie internautów, zbieranie na ich temat danych i sprzedawanie ich agencjom reklamowym czy firmom handlującym w Sieci.


FBI ostrzega przed ransomware

22 stycznia 2015, 09:50

FBI informuje o rosnącej liczbie infekcji oprogramowaniem typu ransomware. Ofiarami cyberprzestępców padają zarówno użytkownicy indywidualni jak i przedsiębiorstwa. Biuro zaleca instalowanie oprogramowania blokującego wyskakujące okienka.


Internauci są bezwzględni i niecierpliwi

26 maja 2008, 10:53

Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Norman Group wykazały, że w momencie połączenia się z Internetem ludzie stają się bardziej brutalni, samolubni i mniej cierpliwi niż w "realu". Internauci chcą po prostu szybko połączyć się z potrzebną im witryną, zrobić to, co mają do zrobienia, i opuścić witrynę. Większość z nich traktuje wobec tego niechętnie i podejrzliwie wszelkie próby zatrzymania ich na danej stronie czy przykucia większej uwagi.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy