Gdy paleontolodzy lubią gry zręcznościowe na konsole...

22 stycznia 2019, 12:09

Czy można skojarzyć prehistorycznego rekina słodkowodnego z japońską grą zręcznościową Galaga z 1981 r.? Jeśli zęby ryby przypominają kształtem statki ze strzelanki, to jak najbardziej tak. W ten sposób zwierzę, które ok. 67 mln lat temu pływało w rzekach dzisiejszej Dakoty Południowej, zyskało nazwę Galagadon nordquistae.



Microsoft szykuje 3 nowe wersje Xboksa?

19 grudnia 2018, 05:42

Pojawiły się informacje, jakoby Microsoft przygotowywał dwie nowe konsole z rodziny Xbox. Urządzenia o nazwach kodowych „Anaconda” i „Lockhart” miałyby zadebiutować w 2020 roku.


Globalfoundries widzi szansę w rynku motoryzacyjnym

28 grudnia 2017, 14:54

Globalfoundries zdecydowanie wchodzi na błyskawicznie rozwijający się rynek układów scalonych dla przemysłu motoryzacyjnego, którego wartość w 2023 roku ma osiągnąć 54 miliardy dolarów. Jest on napędzany szybkim rozwojem samochodów elektrycznych, pojazdów autonomicznych i dronów


Ryzen uskrzydlił AMD? Rynkowe udziały gwałtownie w górę

3 lipca 2017, 09:14

Kwartalny raport firmy PassMark przynosi zaskakujące wieści. Wynika z niego bowiem, że w II kwartale bieżącego roku AMD zyskało 10,4 punktu procentowego rynku CPU. To byłby największy przyrost udziałów rynkowych w historii firmy.


Gry karciane tak samo skuteczne jak gra na Wii

28 czerwca 2016, 11:36

Poprawiając możliwości ruchowe, proste gry karciane mogą pomóc w rehabilitacji pacjentów po udarze. Kanadyjscy naukowcy dodają, że równie dobrze sprawdzają się w tej roli jenga, bingo czy gry na konsole.


Microsoft i Sony odświeżą konsole

20 czerwca 2016, 13:12

Pod koniec przyszłego roku do sklepów ma trafić następca konsoli Xbox One. Urządzenie, zwane roboczo Project Scorpio, ma charakteryzować się wydajnością sięgającą 6 teraflopsów


Z Xboksa na pecety

2 marca 2016, 10:20

W ramach strategii o nazwie Universal Windows Platform Microsoft będzie publikował gry dla Xboksa również na pecety. Phil Spencer, odpowiedzialny za rozwój Xboksa, stwierdził: Na początku konsole tworzyły zamknięte środowisko sprzętowe i programowe


Będzie taniej

27 lipca 2015, 09:59

USA, Chiny, Japonia, Izrael, Korea Południowa i 49 innych państw podpisało umowę, dzięki której ponad 200 różnych produktów elektronicznych nie będzie podlegało cłom. Podczas piątkowego spotkania Światowej Organizacji Handlu przedstawiciel USA oświadczył, że doszło do porozumienia, jednak przedstawiciele WTO zauważyli, że niektórzy delegaci muszą jeszcze poczekać na ostateczne instrukcje swoich stolic. W końcu porozumienie zostało podpisane.


Chiny znoszą zakazy dotyczące konsol do gry

27 lipca 2015, 05:25

Po 15 latach obowiązywania Chiny zniosły wszelkie ograniczenia dotyczące handlu i produkcji konsol do gier. W 2000 roku chiński rząd zakazał produkcji i sprzedaży konsol na terenie ChRL. Zakaz nie obowiązywał w Hongkongu i Macau, dlatego też szybko powstał wielki czarny rynek.


Microsoft zaprezentował DirectX 12

21 marca 2014, 10:55

Podczas dorocznej Game Developers Conference Microsoft zaprezentował najnowszą wersję DirectX. Dwunasta już edycja funkcji wspomagających renderowanie grafiki to efekt wspólnej pracy producentów sprzętu, gier i specjalistów z Microsoftu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy