Światło zielone - proszę zjadać

7 maja 2009, 15:11

Konsumenci trafniej typują zdrowe produkty, jeśli przy ich oznaczaniu zastosowano system przypominający sygnalizację świetlną. Radzą sobie z tym lepiej niż z procentami, które odzwierciedlają, jaka część dziennej normy białek, tłuszczów itp. znalazła się w jednej porcji ciastek lub napoju.



Znanym prędkość nie zaszkodzi

11 sierpnia 2011, 08:41

Konsumenci reagują negatywnie na większość zastrzeżeń (disclaimer), wyświetlanych w superszybkim tempie na końcu reklamy. Wyjątkiem są spoty zaufanych firm i marek.


Kolejność ustala strategię

17 marca 2012, 08:25

Jeśli - tak jak podczas wyprawy na zakupy - trzeba w krótkim czasie załatwić parę spraw, to, co robi się wcześniej, ma wpływ na następne decyzje. Kolejność ma znaczenie, bo oddziałuje na obieranie strategii, która później zdaje się cały czas kształtować myślenie i zachowanie.


Filmy on-line popularniejsze niż na nośnikach

23 marca 2012, 09:08

Zdaniem analityków z firmy IHS w bieżącym roku Amerykanie po raz pierwszy pobiorą legalnie więcej plików filmowych, niż kupią filmów na fizycznych nośnikach. Liczba filmów zakupionych w sieci ma wynieść 3,4 miliarda, czyli ponaddwukrotnie więcej niż w roku 2011


Poświęcając uwagę niezdrowym daniom, zjemy mniej

12 września 2012, 10:23

Ludzie powinni zwracać baczniejszą uwagę na ilość zjadanych przez siebie niezdrowych pokarmów. Dzięki temu szybciej odczują sytość, co, oczywiście, będzie sprzyjało odchudzaniu. Z drugiej strony nie należy się skupiać na ilości zdrowych produktów, bo to działanie wbrew własnemu interesowi. W ten sposób trudno osiągnąć cel w postaci zmiany diety na lepszą.


Zużyte banknoty prędzej się rozchodzą

15 listopada 2012, 10:46

Ludzie chętniej pozbywają się starych czy brudnych banknotów. Fizyczny wygląd pieniędzy może wpływać na wydawanie. Konsumenci mają tendencję do wnioskowania, że używane banknoty są [...] skażone, podczas gdy bilety płatnicze prosto spod prasy drukarskiej w mennicy wywołują w nich dumę [zwłaszcza gdy w pobliżu znajdują się inni ludzie, którzy mogą je zobaczyć].


Cena leku wpływa na ocenę prawdopodobieństwa zarażenia chorobą

7 stycznia 2013, 14:00

Oceniając prawdopodobieństwo zachorowania na grypę, konsumenci skupiają się na... cenie szczepionki. Im jest ona wyższa, tym, wg pacjentów, mniejsze szanse zarażenia się.


Zakupy na obcasach

27 sierpnia 2013, 10:37

Konsumenci, u których wyostrza się zmysł równowagi, z większym prawdopodobieństwem ważą różne opcje i wybierają produkt ze środka skali. Psycholodzy z Brigham Young University doradzają zatem, by na większe zakupy wybierać się po zajęciach z jogi, grze na Wii Fit albo przed wejściem do sklepu przejechać się schodami ruchomymi w górę i w dół. Kobiety mogą po prostu włożyć buty na wysokim obcasie.


By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

7 lutego 2014, 10:06

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.


Wojna potrwa jeszcze 18 miesięcy

26 września 2007, 12:02

Firma analityczna Forrester Research uważa, że wojna formatów pomiędzy HD DVD i Blu-ray potrwa jeszcze 1,5 roku. Ceny odtwarzaczy są wciąż wysokie, a pozycja obu konkurujących formatów równie mocna. Obecnie nie widać więc zwycięzcy.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy