Fotoniczne włókno wszyte w ubranie może zwiększyć odsetek odpadów poddawanych recyklingowi

8 lutego 2023, 08:55

Każdego roku ludzie pozbywają się 92 milionów ton ubrań i innych tekstyliów. Mniej niż 15% z nich jest poddawanych recyklingowi, a jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest trudność w sortowaniu. Naukowcy z University of Michigan stworzyli niedrogie włókna fotoniczne, które wszyte w ubrania pozwolą na określanie ich składu i automatyczne sortowanie.



IE10 z domyślnym DNT

4 czerwca 2012, 11:43

Przeglądarka Internet Explorer 10 będzie miała domyślnie włączoną opcję Do Not Track (DNT). Może być to zapowiedzią kłopotów m.in. dla branży reklamowej.


© eBay

Miliardowe oszczędności

28 stycznia 2008, 10:55

Dwóch naukowców z Robert H. Smith School of Business na University of Maryland przeprowadziło badania, z których wynika, iż użytkownicy korzystający z serwisu eBay oszczędzaja rocznie miliardy dolarów.


Pudełko jak od alchemika

12 października 2012, 06:22

Dżin Bombay Sapphire będzie można kupić w opakowaniu, które po podniesieniu zaczyna świecić. Na spodzie pudełka znajduje się bateria, uruchamiana przez zmianę pozycji dobrze ukrytego mechanicznego włącznika. Prąd przepływający przez elektroluminescencyjny tusz sekwencyjnie rozświetla kolejne partie rysunku.


Dostrajające logo

1 kwietnia 2008, 11:22

Profesorowie Gavan Fitzsimons, Tanya Chartrand oraz Gráinne Fitzsimons (Duke University i University of Waterloo) zaprezentowali, że krótka ekspozycja dobrze wszystkim znanych marek, a konkretnie ich logo, wyzwala w badanych zachowania odzwierciedlające kojarzone z nimi cechy.


Cruzer Contour© SanDisk

Zagrożone USB

13 listopada 2014, 09:39

Podczas tokijskiej konferencji bezpieczeństwa Pacsec ujawniono, że ponad połowa urządzeń USB dostępnych na rynku jest podatna na atak BadUSB. W sierpniu zademonstrowano kod, który modyfikuje firmware urządzenia USB w taki sposób, by możliwe było przeprowadzenie ataku na maszyny z Linuksem czy Windows.


Nie ma to jak Honda po Armanim

22 września 2008, 09:45

Konsument z większą wiedzą na temat pewnego rodzaju produktów bardziej je ceni, gdy przed spotem, w którym się one pojawiają, obejrzy reklamę kojarzoną z bogactwem (Journal of Consumer Research).


HDD obronią się przed SSD

24 czerwca 2015, 10:02

Wbrew oczekiwaniom wielu urządzenia SSD w najbliższej przewidywalne przyszłości nie pokonają HDD ani pod względem ceny, ani pojemności. Postęp technologiczny sprawia, że HDD są coraz doskonalsze i coraz tańsze


Żądni (zbędnych) szczegółów

16 grudnia 2008, 09:13

Ludzie wolą i wybierają produkty, w których opisie umieszczono więcej danych technicznych. Postępują tak nawet wtedy, gdy mogą osobiście sprawdzić towar lub gdy w specyfikacji pojawia się mało istotnych szczegółów, a czasem nie ma ich w ogóle (Journal of Consumer Research).


Amazon narusza przez wyszukiwarkę

7 lipca 2015, 07:43

Amerykański Sąd Apelacyjny dla Dziewiątego Okręgu uznał, że prezentowanie przez Amazona wyników wyszukiwania produktów, których firma nie sprzedaje może zostać uznane za naruszenie znaku handlowego. Sprawa rozpoczęła się od pozwu niewielkiej firmy Multi Time Machine, która produkuje zegarki


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy