Jak uniknąć kangura?
2 listopada 2015, 09:25Volvo testuje w Australii technologię... unikania kangurów. Producent samochodów sądzi, że nowa technologia pomoże uniknąć 20 000 wypadków rocznie
Sztuczna inteligencja pokonała profesjonalistę
29 czerwca 2016, 11:18Algorytmy sztucznej inteligencji opracowane przez świeżo upieczonego doktora z University of Cincinnati pokonały profesjonalnego pilota myśliwców. Podczas serii symulowanych walk sztuczna inteligencja skutecznie unikała ognia emerytowanego pułkownika Gene'a Lee i za każdym razem go zestrzeliwała
Apple więcej płaci za iPhone'a 7
21 września 2016, 10:00Z najnowszego raportu IHS dowiadujemy się, że cena komponentów dla iPhone'a 7 wzrosła w porównaniu z ceną dla jego poprzednika. Mimo to margines zysku z iPhone'a 7 jest wciąż wyższy niż średnia dla całego przemysłu.
FBI ostrzega przed „inteligentnymi” zabawkami
18 lipca 2017, 12:16FBI wydało oficjalne ostrzeżenie dla rodziców dotyczące niebezpieczeństw związanych z kupowaniem dzieciom tzw. „inteligentnych zabawek” łączących się z internetem. Zdaniem Biura takie zabawki mogą narażać nie tylko prywatność dziecka, ale również jego bezpieczeństwo fizyczne.
Z mózgami jest jak z odciskami palców: nie ma dwóch identycznych
11 lipca 2018, 10:07Z mózgami jest jak z odciskami palców: nie ma dwóch identycznych. Unikatowość to wynik połączenia czynników genetycznych oraz indywidualnych doświadczeń życiowych.
Największa zaleta 5G – plasterkowanie sieci
20 lutego 2020, 11:35Nie prędkość przesyłu czy niewielkie opóźnienia, ale możliwość plasterkowania sieci (network slicing) są najważniejszym, najbardziej rewolucyjnym elementem sieci 5G. Specjaliści uważają, że to właśnie możliwość podziału sieci na segmenty o konkretnych charakterystykach, takich jak opóźnienie, prędkość, jakość usług, jest tym elementem, który doprowadzi do rozwoju nowych usług i powstania nowego rynku oraz nowych przedsiębiorstw.
Powstał komputer kwantowy 2 poziomu? Znacząco zmniejszono liczbę generowanych błędów
8 kwietnia 2024, 09:20Jednym z największych problemów, z jakim muszą mierzyć się twórcy komputerów kwantowych, jest olbrzymia liczba błędów, które generują takie maszyny podczas obliczeń. W przeciętnej maszynie kwantowej odsetek błędów wynosi 1:1000 (10-3). W niektórych komputerach jest to aż 1:100, a najlepszy odsetek błędów wynosi 1:10 000 (10-4). To zdecydowanie zbyt dużo. Wielu ekspertów uznaje, że o użytecznym komputerze kwantowym będziemy mogli mówić, gdy odsetek błędów spadnie do 10-12. Odsetek błędów w komputerach klasycznych wynosi 10-18.
Google - wielki producent serwerów
3 lipca 2006, 09:49Historia Google'a zaczynała się, gdy Siergiej Brin i Larry Page, w ramach szkolnej pracy zaliczeniowej, budowali komputer osobisty z podzespołów tanich producentów. Chcieli zaoszczędzić pieniądze i zastanawiali się, czy nie udałoby się stworzyć sieci takich maszyn, które przeszukiwałyby Internet znacznie bardziej skutecznie, niż ówczesne wyszukiwarki.
Fanatycy wolą Wii
14 listopada 2006, 15:04NPD Group opublikowała raport, z którego wynika, że miłośnicy konsoli bardziej zwracają uwagę na tytuły gier, które mogą uruchomić i na kompatybilność z wcześniejszymi modelami, niż na możliwości techniczne urządzenia. Badania wykazały, że najbardziej oczekiwaną konsolą jest co prawda PS3, jednak najwięksi fani gier mają zamiar kupić przede wszystkim konsolę Wii firmy Nintendo.
F-22 też mają problemy
27 lutego 2007, 10:03Najnowocześniejsze myśliwce świata, amerykańskie F-22 Raptor, uległy poważnej awarii podczas lotu przez Pacyfik. Te supernowoczesne samoloty zaprojektowane tak, by być niewidzialnymi dla radarów, wyposażone w zaawansowane systemy radarowe, najnowsze rodzaje broni i silnik, który pozwala gwałtownie przyspieszać bez pozostawienia olbrzymiej smugi kondendacyjnej, nie oparły się tzw. problemowi roku 2000.