Perfumy niszowe - twórcy perfum czyli nosy
25 września 2023, 18:31Perfumiarstwo niszowe: Rola "nosów"Perfumiarstwo niszowe to segment rynku perfumeryjnego, który skupia się na tworzeniu unikatowych i nietypowych kompozycji zapachowych. Jest to przeciwieństwo perfum komercyjnych, które są produkowane masowo i przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców.
Zapach kobiety faraona
25 marca 2009, 09:39Zespół z Muzeum Egipskiego Uniwersytetu w Bonn analizuje zawartość metalowego słoiczka, w którym najprawdopodobniej Hatszepsut, władczyni z XVIII dynastii, przechowywała swoje perfumy. Gdy uda się określić ich skład, można będzie odtworzyć pierwszy luksusowy zapach sprzed tysięcy lat.
Perfumy dobieramy do woni ciała i układu odpornościowego
10 października 2011, 12:24Czeski antropolog twierdzi, że używane przez nas perfumy, dezodoranty czy wody po goleniu nie mają maskować naturalnego zapachu ciała. Wg niego, kupujemy i najbardziej lubimy wonie, które go wzmagają.
Często wykorzystywane zapachy nie zawsze tworzą perfumy odnoszące największe sukcesy
4 lipca 2019, 11:15Perfumy, w których występują najpopularniejsze zapachy (nuty i akordy), niekoniecznie otrzymują najwyższe oceny użytkowników. Takie są wyniki badania opinii ze sklepów internetowych. Naukowcy z Imperial College London (ICL) przeanalizowali aż 10 tys. perfum oraz ich online'owe oceny. Wyniki ukazały się w piśmie PLoS ONE.
Kup perfumy Marii Antoniny
15 grudnia 2006, 17:52Dzięki zleconym przez Wersal pracom Francisa Kurkdijana udało się odtworzyć perfumy, których używała królowa Maria Antonina. Pachnieć jak władczyni mogą wszyscy chętni, gdyż perfumy znalazły się już w sprzedaży.
Wpływ reklam kosmetyków na samoocenę
20 października 2010, 09:17Reklamy produktów upiększających powodują, że samoocena kobiet okresowo spada.
Perfumy zareagują na obecność potu
2 kwietnia 2015, 16:22Na Queen's University w Belfaście powstał specjalny system uwalniania zapachów perfum. Powoduje on, że im bardziej się pocimy, tym intensywniej pachną użyte przez nas perfumy.
Seksapil równie ważny jak wykształcenie
23 kwietnia 2010, 18:16Specjaliści z Londyńskiej Szkoły Ekonomii i Nauk Politycznych przekonują, że kapitał erotyczny to ukryty, ale niezwykle ważny towar, który na rynku pracy, w polityce czy mediach liczy się tak samo jak kwalifikacje i wykształcenie. W swoim najnowszym artykule, który ukazał się na łamach European Sociological Review, wyliczają i opisują, co się na niego składa.
Mieszając, wzbogacają i utrwalają
21 kwietnia 2016, 11:09Tak jak ludzie produkujący perfumy, lemury katta (Lemur catta) tworzą własne mieszaniny zapachów, które mają bogatszą woń i dłużej się utrzymują.
Alergicy silnie reagują nie tylko na alergeny
28 lutego 2007, 10:06Osoby, które cierpią na katar sienny, są wrażliwsze nie tylko na występujące okresowo alergeny (pyłki drzew i traw), ale także na oddziaływanie chłodnego powietrza, perfum, dymu papierosowego czy produktów do sprzątania. Mogą także silniej reagować na ćwiczenia.