Kłamstwo i kreatywność to dwie strony tego samego medalu?

20 lutego 2014, 12:29

Kłamstwo na temat wyników w jednym zadaniu może zwiększyć kreatywność w kolejnym. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami.



Myślenie o czasie zmniejsza skłonność do oszukiwania

10 grudnia 2013, 12:42

Zastosowanie primingu (zwiększenia prawdopodobieństwa wykorzystania przez człowieka danej kategorii poznawczej poprzez wcześniejsze wystawienie go na działanie bodźca zaliczanego do tej kategorii) słowami dotyczącymi pieniędzy podwyższa, a wyrazami dot. czasu zmniejsza prawdopodobieństwo oszukiwania.


Skojarzenia ze śmiercią pozwalają na wymyślanie śmieszniejszych żartów

3 lipca 2013, 06:28

Po zastosowaniu primingu związanego ze śmiercią ludzie mają bardziej kreatywne podejście do humoru.


Ciemność uwalnia i sprzyja kreatywności

21 czerwca 2013, 06:35

Przygaszając światła, można zwiększyć poziom kreatywności.


Widoki z ojczystego kraju utrudniają mówienie w języku obcym

20 czerwca 2013, 11:54

Oglądanie zdjęć kojarzonych z domem i ojczystym krajem sprawia, że trudniej posługiwać się językiem obcym.


Mam moc, nie odzwierciedlam wszystkich

16 października 2012, 15:31

Evan Carr z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego sprawdzał, w jaki sposób poczucie mocy i status wpływają na mimikrę (odzwierciedlanie) w zakresie uśmiechu i gniewnego marszczenia brwi. Okazało się, że uśmiech "chadza" bardziej krętymi ścieżkami, niż się dotąd wydawało.


Kieliszek to nie okulary, nie kojarzy się z inteligencją

17 lipca 2012, 12:28

Wystarczy wziąć do ręki kieliszek z winem czy kufel piwa, by współpracownicy i szef zaczęli gorzej oceniać nasze możliwości intelektualne. Psycholodzy nazwali zaobserwowany efekt "odchyleniem upojonego idioty".


Medytacja zwiększa dostęp do danych z nieświadomości

8 czerwca 2012, 10:41

Medytacja zen zwiększa dostępność informacji prezentowanych podprogowo (Consciousness and Cognition).


Motywacja do aktywności nasila impulsywność

15 marca 2012, 06:44

Motywacja do aktywnej zmiany złych nawyków może prowadzić do impulsywnych zachowań (Motivation and Emotion).


Ciężar ściąga myśli ku ważkim sprawom

21 listopada 2011, 10:21

Kiedy ludzie niosą coś ciężkiego, np. wypełnione po brzegi torby z zakupami, ich myśli zwracają się ku poważniejszym kwestiom (Journal of Consumer Research).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy