Przekaz trafił, ale nie do tych, co trzeba

6 marca 2018, 11:31

Przekaz medialny dot. spalenia największej na świecie ilości kości słoniowej odbił się szerokim echem, ale wszystko wskazuje na to, że trafił głównie do odbiorców z Zachodu. Ci, do których powinien dotrzeć (kłusownicy, handlarze z czarnego rynku), najczęściej w ogóle się z nim nie zetknęli.



Reklama w Sieci działa

15 maja 2007, 07:54

Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetów w Oklahomie, Kansas i Minnesocie wykazały, że banery mają wpływ na zachowania konsumentów, nawet jeśli ci nawet nie wiedzą, że je widzieli.


Jak ukryć informację w rozmowie VoIP?

2 czerwca 2008, 11:48

Wojciech Mazurczyk i Krzysztof Szczypiorski z Instytutu Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej opracowali system steganograficzny dla technologii VoIP. Steganografia to metoda ukrywania poufnych informacji w zwykłym z pozoru przekazie.


Konsumują biliony gigabajtów informacji

10 grudnia 2009, 12:08

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.


Koniec 16-letniej współpracy

16 lipca 2012, 07:55

Microsoft i NBC oficjalnie zakończyły 16-letnią współpracę. Medialny koncern przejął całkowitą kontrolę nad portalem MSNBC i przemianował go na NBCNews.com


Notoryczni wielozadaniowcy nie są najlepsi, ale impulsywni

24 stycznia 2013, 12:00

Gros ludzi wierzy w swoją zdolność wykonywania paru czynności naraz. Amerykańscy psycholodzy wykazali jednak, że osoby, które najczęściej się tak zachowują, wcale nie są jednostkami najlepiej do tego przystosowanymi.


Dializował się sam przez 13 lat

1 lutego 2013, 18:46

Hu Songwen przez 13 lat utrzymywał się przy życiu dzięki samodzielnie skonstruowanemu aparatowi do dializy.


Twórca AdBlocka nie może używać 'białych list'

24 czerwca 2016, 11:51

Koncern medialny Axel Springer odnotował niewielkie zwycięstwo w walce z oprogramowaniem blokującym reklamy. Sąd apelacyjny w Kolonii stwierdził, że firma Eyeo, która jest właścicielem AdBlocka, jednego z najpopularniejszych programów do blokowania reklam, nie ma prawa używania tzw. "białych list"


Allegro znowu na sprzedaż?

29 lipca 2016, 10:59

Chińska Alibaba, amerykański eBay oraz fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners z Luksemburga są zainteresowane zakupem Allegro. Obecny właściciel serwisu, południowoafrykańska spółka Naspers, może uzyskać z jego sprzedaży 2-3 miliardów euro


Saudyjczycy inwestują w Twittera

19 grudnia 2011, 13:02

Saudyjski Kingdom Holding zainwestował 300 milionów dolarów w Twittera. Książę Alwalid bin Talal bin Abdul Aziz Al Saud, który stoi na czele holdingu, stwierdził, iż to kolejny dowód, że kierowany przez niego fundusz jest w stanie identyfikować i wykorzystywać obiecujące firmy o światowym zasięgu.