Uczłowieczenie może być kosztowne

25 lutego 2010, 12:06

Ludzie wiedzą, że przedmioty, np. samochody czy komputery, są nieożywione, ale od czasu do czasu zachowują się, jakby tak nie było: zaczynają się kłócić z pecetem lub żywią cieplejsze uczucia w stosunku do swetra (i nie chodzi tu tylko o jego walory "grzewcze"). Okazuje się, że ze względy na skłonność do antropomorfizowania wystarczą przypadkowe nawet wskazówki, że produkt może być żywy, by konsumenci sprzeciwiali się wymienianiu go (Journal of Consumer Psychology).



Pomyłki internautów warte 500 milionów dolarów

18 lutego 2010, 13:17

Zdaniem dwóch matematyków z Uniwersytetu Harvarda Google zarabia około 500 milionów dolarów na... pomyłkach internautów. Tyler Moore i Benjamin Edelman postanowili zbadać zjawisko typosquattingu od strony finansowej.


Canonical podpisała umowę z Yahoo!

27 stycznia 2010, 11:29

Canonical, twórca Ubuntu, podpisał umowę z Yahoo!, na podstawie której to właśnie Yahoo! będzie domyślną wyszukiwarką w Firefoksie instalowanym wraz z Ubuntu.


Google chce zostać w Chinach

26 stycznia 2010, 18:37

Nawet jeśli Google zamknie chińską wersję swojej wyszukiwarki, firma chce pozostać w Państwie Środka. Media donoszą, że koncern toczy obecnie delikatne negocjacje z Pekinem.


Reklamowe odkurzanie

7 stycznia 2010, 10:00

Przeglądarka Reklam Retro (Vintage Ad Browser) to dzieło Philippa Lenssena. Niemiec, który mieszka obecnie w Chinach, pracował nad swoim projektem już od 2009 r., ale internetowy debiut zaplanował rozsądnie na początek nowego roku. Ciekawy jest już sam pomysł, dodatkowo surfujących po Sieci przyciąga zróżnicowanie mediów stanowiących nośnik reklam (komiksy, magazyny, blaszane tablice itp.) oraz zakres czasowy, jaki obejmują: najstarsze ulotkoplakaty pochodzą nawet z końca XVIII wieku.


Sądowy spór o Binga

18 grudnia 2009, 11:51

Niewielka firma projektowa z St. Louis pozwała do sądu Microsoft i zarzuca koncernowi naruszenie znaku handlowego, nieuczciwą konkurencję oraz niedozwolone naruszenie oczekiwań biznesowych. Powód nazywa się Bing! Information Design i pozwał firmę z Redmond o nazwę jego nowej wyszukiwarki.


Logo Google’a

Kto jest lepszy od Google'a?

8 grudnia 2009, 16:14

Pomimo, że microsoftowy Bing to najmniej popularna z "Wielkiej Trójki" wyszukiwarek, okazuje się, że jest ona znacznie lepszym medium reklamowym, niż jej główni konkurenci - Yahoo! i Google. Jednak i tak całą "Wielką Trójkę" na głowę bije AOL.


Ecosia.com - szukaj i chroń las deszczowy

3 grudnia 2009, 16:12

Wyszukiwarka Ecosia przeznacza aż 80% dochodów z linków sponsorowanych na ratowanie lasów deszczowych. Nowa witryna pozwala użytkownikom korzystać z internetu i jednocześnie przyczynić się do ochron "zielonych płuc" Ziemi.


Wzorem Murdocha

30 listopada 2009, 11:09

Johnston Press, jeden z największych brytyjskich wydawców, przygotowuje się do pobierania opłat za treści publikowane w Sieci. Trzymiesięczna subskrypcja będzie kosztowała 5 funtów.


Ciasteczkowy spór

25 listopada 2009, 12:54

Przyjęty wczoraj Telecoms Package już budzi spory interpretacyjne. Tym razem chodzi o umieszczanie "ciasteczek" w komputerze internauty.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy