Atak na inteligentne telewizory

9 czerwca 2014, 16:10

Eksperci ostrzegają, że tzw. „inteligentne” telewizory są podatne na ataki hakerskie. Mogą one zostać przeprowadzone za pomocą technologii, która jest wykorzystywana do dostarczania spersonalizowanych reklam



Laboratorium Baidu w Dolinie Krzemowej

20 maja 2014, 10:52

Chiński gigant wyszukiwarkowy Baidu otworzył w Dolinie Krzemowej laboratorium sztucznej inteligencji. Na jego czele stanie Andrew Ng, profesor z Uniwersytetu Stanforda, który wcześniej odgrywał kluczową rolę pracując w Google'u na polu deep learning.


Wyobrażanie zapachu dźwignią reklamy?

24 lutego 2014, 15:10

Wyobrażanie sobie zapachu produktu (ang. smellizing) zwiększa chęć nabycia i skonsumowania reklamowanych produktów.


Komputer pogrupuje użytkowników

11 grudnia 2013, 14:05

Już wkrótce komputery będą zdolne do przypisywania użytkowników do poszczególnych grup społecznych i subkultur. Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, pozwoli to na dostarczanie użytkownikom bardziej trafionych reklam, lepszych wyników wyszukiwania czy stworzenie odpowiednich powiązań w serwisach społecznościowych.


Popcorn sabotuje efekt kinowej reklamy

15 października 2013, 13:04

Jedzenie popcornu w kinie uodparnia nas na wpływ reklam. I nie chodzi tu o zwykłe rozproszenie. Zwykle gdy pojawia się nazwa produktu/marki, nasze usta i język automatycznie zaczynają ćwiczyć wymowę (zaczyna się trening bezgłośnej artykulacji), lecz wg zespołu z Uniwersytetu w Würzburgu, żucie przekąski zaburza ten proces.


Antynikotynowe wstawki pokrzyżowały plany dot. premiery filmu

7 października 2013, 18:53

Film Woody'ego Allena "Blue Jasmine" nie zadebiutował w ubiegły weekend na ekranach indyjskich kin, bo reżyser nie zgodził się na obowiązkowe w tym kraju ostrzeżenia przed każdą sceną, w której bohater pali. Wg tamtejszego prawa, kina są również zobowiązane do wyświetlania reklam antytytoniowych przed seansem.


Google ma kłopoty przez Gmaila

27 września 2013, 09:30

Sędzia Lucy Koh dopuściła do dalszego rozpatrzenia pozwy zbiorowe, jakie przeciwko Google'owi złożyły organizacje broniące prywatności. O pozwach pisaliśmy w informacji "Gmail to sekretarka czy listonosz?".


DuckDuckGo - bezpieczna przystań?

11 lipca 2013, 12:24

Skandal związany z ujawnieniem przez Edwarda Snowdena programu PRISM pokazuje, że pewna część internautów dba o swoją prywatność. Niewielka wyszukiwarka DuckDuckGo, która nie rejestruje aktywności użytkowników, zanotowała kolejny gwałtowny wzrost popularności


Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym

18 czerwca 2013, 07:33

Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.


Za tydzień zobaczymy następcę Xboksa 360?

15 maja 2013, 16:57

W przyszłym tygodniu, 21 maja, Microsoft oficjalnie zdradzi informacje na temat swojej nowej konsoli. Dotychczas pojawiające się się pogłoski mówiły, że urządzenie będzie nazywało się Xbox 720 lub Xbox Infinity, podobno też ma korzystać z systemu DRM, który uniemożliwi uruchamianie gier z drugiej ręki.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy