WTO na cenzurę?
9 listopada 2009, 16:56Ostatnimi czasy pojawia się coraz więcej informacji o rządach czy ponadnarodowych organizacjach próbujących ograniczać swobodę w internecie. Organizacja European Centre for International Political Economy (ECIPE) uważa, że zapędy te można próbować powstrzymać dzięki... wolnemu rynkowi.

Murdoch chce blokować Google'a
9 listopada 2009, 11:21Magnat prasowy Rupert Murdoch, który chce doprowadzić do tego, by znaczna część profesjonalnie tworzonych treści w Sieci była płatna, coraz ostrzej wypowada się o praktykach Google'a. Poważnie zastanawia się on nad zablokowaniem Google'owi możliwości przeszukiwania witryn należących do jego koncernu medialnego, nazywając wyszukiwarki złodziejami treści i pasożytami.

Pożyczka pod zastaw torebki
3 listopada 2009, 10:28Pewna hongkońska firma zamówiła serię telewizyjnych reklam, w których zachwalane są pożyczki pod zastaw luksusowych damskich torebek.

Google wybiera się na zakupy
16 października 2009, 15:21Eric Schmidt oznajmił, że Google chce zwiększyć liczbę kupowanych małych i dużych firm, których profil działalności jest zgodny z profilem wyszukiwarkowego giganta. Na celowniku koncernu znajdą się przedsiębiorstwa z branży wyszukiwawczej, reklamowej, usług dla biznesu, systemów operacyjnych i przeglądarek.

Jak płacić za treści w Sieci?
11 września 2009, 17:54Amerykańskie Stowarzyszenie Wydawców Dzienników poprosiło gigantów IT - IBM-a, Microsoft, Google'a i Oracle'a - o zaproponowanie metod łatwego pobierania opłat za treści publikowane w Sieci.

Google ustępuje w sprawie książek
7 września 2009, 20:01Google oświadczyło, że nie będzie skanowało i publikowało w sieci żadnych książek europejskich autorów, które są wciąż sprzedawane. W ten sposób wyszukiwarkowy gigant częściowo uwzględnił zastrzeżenia autorów i wydawców ze Starego Kontynentu, którym nie podobało się, że dzieła takie mają być dostępne w cyfrowej bibliotece Google'a bez pytania o zdanie właścicieli praw do nich

Przemoc a reklama w grach
2 września 2009, 14:58Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.

Microsoft chce patentu na reklamy w CAPTCHA
27 sierpnia 2009, 10:42Microsoft stara się o uzyskanie patentu na połączenie reklam i techniki CAPTCHA. Koncern złożył wniosek patentowy już w lutym 2008 roku. Został on upubliczniony przed dwoma tygodniami.

Mniej bezpłatnych treści w Internecie
7 sierpnia 2009, 10:23Rupert Murdoch, właściciel koncernu News Corp., zapowiada koniec ery bezpłatnych treści w Internecie. News Corp. opublikowała właśnie swoje roczne wyniki finansowe. Spadek wpływów z reklam spowodował, że był to jeden z najgorszych okresów w historii firmy.
Nowe szczegóły umowy Microsoft-Yahoo
5 sierpnia 2009, 11:12Z dokumentów złożonych przez Yahoo! w amerykańskiej Komisji Giełd i Papierów Wartościowych (SEC) możemy dowiedzieć się bardzo wielu interesujących szczegółów dotyczących umowy portalu z Microsoftem.