Orzechy włoskie pomagają obniżyć ciśnienie u osób zagrożonych chorobami sercowo-naczyniowymi
2 maja 2019, 09:58W połączeniu z dietą o zmniejszonej zawartości tłuszczów nasyconych, orzechy włoskie mogą pomóc obniżyć ciśnienie u osób zagrożonych chorobą sercowo-naczyniową.
Tłusty, sezamowo-ryżowy, sposób na nadciśnienie
21 września 2012, 13:28Jedzenie potraw przygotowanych z wykorzystaniem olejów sezamowego i z otrąb ryżowych prowadzi do znaczącego obniżenia ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu. Naukowcy twierdzą, że takie połączenie działa niemal tak samo dobrze jak leki na nadciśnienie. Najlepsze rezultaty można, oczywiście, uzyskać, zażywając leki i zmieniając lekko dietę.
Niesolony sok pomidorowy pomaga zapobiegać chorobom serca
5 czerwca 2019, 14:10Niesolony sok pomidorowy obniżał ciśnienie i poziom złego cholesterolu LDL w grupie dorosłych Japończyków z grupy podwyższonego ryzyka choroby sercowo-naczyniowej.
Płyny do płukania ust podnoszą ciśnienie
31 stycznia 2014, 13:21Antybakteryjne płyny do płukania ust prowadzą do wzrostu ciśnienia, zwiększając ryzyko zawału i udaru.
Choroby przyzębia wiążą się z podwyższonym ryzykiem nadciśnienia
25 września 2019, 11:20Osoby z chorobami przyzębia (periodontopatiami) wydają się bardziej zagrożone nadciśnieniem. Obserwowaliśmy zależność liniową: im cięższa periodontopatia, tym wyższe prawdopodobieństwo nadciśnienia - podkreśla prof. Francesco D'Aiuto z Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego (UCL).
Wegetarianizm obniża ciśnienie
25 lutego 2014, 10:30Dieta wegetariańska wiąże się z obniżonym ciśnieniem krwi.
Probiotyki obniżają i pomagają utrzymać prawidłowe ciśnienie
5 sierpnia 2014, 12:06Regularne jedzenie probiotyków może poprawić ciśnienie krwi.
Ryzyko nadciśnienia zależne od lokalizacji tłuszczu
2 września 2014, 10:47Ludzie z tkanką tłuszczową zgromadzoną w rejonie brzucha są bardziej narażeni na wystąpienie nadciśnienia niż osoby z podobnym wskaźnikiem masy ciała (BMI) z tłuszczem odkładającym się w innych rejonach.
Dwa drinki dziennie mogą uszkodzić starzejące się serce
27 maja 2015, 12:28Codzienne spożywanie dwóch lub więcej drinków może uszkadzać serce seniorów.
Pełnoziarniste jest lepsze
13 września 2006, 09:25Według naukowców z Maryland, dieta obfitująca w pokarmy pełnoziarniste, bogate w rozpuszczalne i nierozpuszczalne włókna, powoduje spadek ciśnienia tętniczego u osób z lekko podniesionym poziomem cholesterolu.

