Fobia z obrzydzenia

13 lipca 2017, 14:06

Niektórzy ludzie nie lubią skupisk prawie okrągłych kształtów, np. bąbelków w kremie na kawie czy otworków w gąbce. Wg psychologów z Uniwersytetu Kentu, tryfofobia może być nadmierną reakcją, powiązaną z głęboko zakorzenionym lękiem przed pasożytami i chorobami zakaźnymi.

Bakterie mikrobiomu wpływają na naszą sferę emocjonalną

5 lipca 2017, 13:24

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles zidentyfikowali bakterie mikrobiomu, które oddziałują na regiony mózgu związane z emocjami i zachowaniem.

Aplikacja na poprawę pamięci

3 lipca 2017, 13:35

Aplikacja do treningu mózgu pomaga poprawić pamięć pacjentów z najwcześniejszymi etapami demencji.

Oliwa extra virgin chroni mózg przed alzheimerem

23 czerwca 2017, 13:26

Dieta śródziemnomorska wiąże się z wieloma korzyściami zdrowotnymi, w tym z mniejszą częstością występowania demencji. Podczas ostatnich badań naukowcy ze Szkoły Medycznej Lewisa Katza Temple University zidentyfikowali jej składnik, który chroni przed spadkiem funkcji poznawczych - oliwę extra virgin.

Gdy partnerzy się dotykają, tętno i oddech się synchronizują, a ból mija

22 czerwca 2017, 12:48

Gdy empatyczny partner dotyka dłoni cierpiącej kobiety, ich tętna i częstość oddechu się synchronizują, a ból kobiety się zmniejsza.

Znany jest szczęśliwszy

21 czerwca 2017, 15:25

Ludzie postrzegają znane twarze jako szczęśliwsze od nieznanych, nawet jeśli obiektywnie wyrażają one ten sam stopień tej samej emocji.

Buraki ostre jak dynamit bardziej popularne od zwykłych buraków

13 czerwca 2017, 13:57

Psycholodzy z Uniwersytetu Stanforda odkryli, że dekadencko brzmiące nazwy zwiększają spożycie warzyw nawet o 25%.

Płody reagują na twarzopodobne bodźce

9 czerwca 2017, 12:40

Trzydziestoczterotygodniowe płody interesują się rzutowanymi do macicy wzorami przypominającymi twarz i śledzą ich przemieszczanie po ścianie macicy.

Z wiekiem przyjaźnie stają się ważniejsze od relacji rodzinnych

7 czerwca 2017, 12:50

Rola przyjaźni wzrasta z wiekiem i w pewnym momencie może być ona ważniejsza od relacji rodzinnych.

Doppel - urządzenie do uspokajania w rytmie serca

29 maja 2017, 14:26

Odczuwane na wewnętrznej stronie nadgarstka wibracje przypominające bicie serca sprawiają, że człowiek czuje się znacznie mniej zestresowany. Do takich wniosków doszli naukowcy z Royal Holloway, University of London, którzy oceniali działanie urządzenia doppel.