Internetowa depresja

3 lutego 2010, 11:21

Ludzie, którzy spędzają dużo czasu w Sieci, częściej mają objawy depresji. Psycholodzy z Uniwersytetu w Leeds stwierdzili, że u niektórych osób wykształcił się przymus korzystania z Internetu (kompulsja), przez co czaty i serwisy społecznościowe zastąpiły kontakty z realnego życia.



Bakteryjny nos

17 sierpnia 2010, 08:49

Bakterie kojarzą się głównie ze śmierdzącymi substancjami, które produkują – warto wspomnieć choćby o siarkowodorze czy merkaptanach – lecz okazuje się, że organizmy te dysponują też molekularnym nosem.


Plemię poza naszym czasem

26 maja 2011, 12:10

Okazuje się, że czas nie jest tak mocno zakorzenioną uniwersalną ideą, jak dotąd sądzono. W Amazonii żyje bowiem plemię Amondawa, w którego języku nie ma nawet określenia na czas (Language and Cognition).


Samce os współpracują, pomagając ciężarnym samicom

1 grudnia 2011, 10:57

Samce zapylających os figowych (Ceratosolen) zawiązują koalicje pomagające ciężarnym samicom, bez względu na to, kto z nimi spółkował i doprowadził do zapłodnienia. Panowie wygryzają tunel ucieczkowy dla pań, zanim sami wpełzną z powrotem do wnętrza figi, by zginąć (Biology Letters).


Uwolnienie od grzechu zwiększa hojność

7 grudnia 2012, 12:00

Ludzie, którzy przypominają sobie odpuszczenie grzechów, są bardziej skłonni przekazywać datki.


NSA i GCHQ złamały większość szyfrów

6 września 2013, 11:26

Informacje zdobyte przez dziennikarzy The New York Timesa, Guardiana oraz niedochodowej organizacji ProPublica wskazują, że amerykańska NSA we współpracy z brytyjską agencją wywiadowczą GCHQ złamały większość algorytmów szyfrowania używanych przez przedsiębiorców i użytkowników internetu


Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier

4 sierpnia 2014, 12:11

Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).


Emoji zamiast PIN-u

18 czerwca 2015, 10:30

Intelligent Environments to brytyjska firma, która opracowała pierwszy system haseł opierający się na emoji, czyli powstałego w Japonii zestawu emotikonów i ideogramów. Hasło dostępu, np. do banku, tworzymy z zestawu 44 emoji. Brytyjczycy zapewniają, że jest to znacznie bardziej bezpieczne niż 4-cyfrowe numery PIN, gdyż wykorzystanie emoji oznacza, że jest 480 razy więcej permutacji.


Gra wspomoże badania nad demencją

5 maja 2016, 11:27

Brytyjczycy opracowali wieloplatformową grę mobilną Sea Hero Quest, która ma wspomóc rozumienie nawigacji przestrzennej. Jej zaburzenia to jeden z pierwszych objawów demencji, a naukowcom zależy na opracowaniu wczesnego testu diagnostycznego. Gra może znacznie przyspieszyć badania w tym obszarze.


Trzmiele rozwiązują zadania, z którymi nie mogła się nigdy spotkać żadna pszczoła

24 lutego 2017, 14:07

Trzmiele można wytrenować, by zdobywały gole za pomocą minipiłki. Jak podkreślają biolodzy z Queen Mary University of London, oznacza to, że jeśli istnieje presja ekologiczna, gatunki, których tryb życia wymaga zaawansowanych zdolności uczenia, mogą opanować całkowicie nowe zachowania.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy