Muzyczna rękawica poprawia czucie po urazie rdzenia
18 lipca 2012, 06:01Muzyczna rękawica autorstwa inżynierów z Georgia Tech poprawia czucie i możliwości ruchowe osób po urazie rdzenia (ang. spinal cord injury, SCI).
Microsoft pozwany do sądu
3 stycznia 2007, 11:33In-Fusio, firma specjalizująca się w tworzeniu gier na telefony komórkowe, pozwała Microsoft, oskarżając giganta o złamanie umowy. Francuskie przedsiębiorstwo poinformowało w 2005 roku, że podpisało z Microsoftem trzyletni kontrakt na przeniesienie gry "Halo” – wielkiego przeboju dla Xboksa – na telefony komórkowe.
Sztuczna inteligencja coraz lepiej radzi sobie z ludzkimi przeciwnikami
21 listopada 2019, 12:18Nowy bot wyposażony w sztuczną inteligencję wygrywa z ludźmi w grze, w której role i motywacje poszczególnych graczy są trzymane w tajemnicy, należy więc się ich domyślić.
Koniec gier dla jednego gracza?
9 listopada 2009, 10:27Rzecznik prasowy Electronic Arts, największego na świecie producenta gier komputerowych, stwierdził podczas niedawnego EA Winter Games Showcase, że gry dla jednego gracza odchodzą w przeszłość. Jego zdaniem, użytkownicy poszukują przede wszystkim tytułów, które pozwalają grać razem z drugim człowiekiem.
Nowa metoda odchudzania - przymierzanie awatarów
7 listopada 2012, 13:26Interaktywne gry sieciowe mogą wspomagać odchudzanie. Okazuje się bowiem, że silny związek z awatarem wpływa na zdrowie i wygląd jego właściciela.
Gry wideo korzystne dla wzroku
7 lutego 2007, 11:26Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Rochester dowodzą, że gry FPS, czyli popularne "strzelaniny” w rodzaju Unreal Tournament, pozytywnie wpływają na przetwarzanie przez mózg sygnałów wizualnych.
Senet – starożytna gra, która zmieniła się ze zwykłej rozrywki w symbol z Księgi Umarłych
19 lutego 2020, 12:49Senet to starożytna egipska gra planszowa sprzed około 5000 lat z czasów pierwszej dynastii, która rządziła w Egipcie. Nie znamy jej reguł, ale wiemy, że była rozgrywana na planszy o rozmiarach 3 na 10 pól. Na planszy przesuwany był zestaw pionów, a o ruchu decydował rzut specjalnych dwustronnych patyczków
Dla wyniku gry wielkość ma znaczenie
21 stycznia 2010, 11:57Zespół amerykańskich naukowców stwierdził, że niemal jedną czwartą zmienności osiągnięć kobiet i mężczyzn, którzy trenowali się w nowej grze wideo, można przewidzieć na podstawie objętości 3 struktur mózgowych (Cerebral Cortex).
Dotykowe centrum rozrywki
7 stycznia 2013, 10:28Lenovo zaprezentowało 27-calowy IdeaCentre Horizon Table PC. To komputer typu All-in-one wyposażony w ekran dotykowy i system Windows 8. Maszyna może leżeć płasko na stole, a jako że wyświetlacz obsługuje jednocześnie do 10 miejsc, w których go dotykamy, w tej samej chwili z komputera skorzysta kilka osób
Gry wideo nie popychają do przemocy
7 marca 2007, 10:55Amerykańskie Stowarzyszenie Socjologiczne (ASA) opublikowało raport, w którym napisano, iż nie ma związku pomiędzy pełnymi przemocy grami wideo a przemocą wśród dzieci i młodzieży.