Impresjonizm do poprawki

10 czerwca 2014, 14:38

Postrzeganie świata z perspektywy impresjonistów może być przyjemne, gdy człowiek ma wybór: sięga po album ze sztuką albo idzie do muzeum. Problem pojawia się, gdy plamy koloru pokrywają pole widzenia cały czas. Bazując na tym toku myślenia i ciągnąc watek nurtów w malarstwie, paryska filia agencji Y&R zaprojektowała dla firmy optycznej KelOptic kampanię reklamową pt. "Zmienić impresjonizm w hiperrealizm".



Chińczycy spłaszczają góry, by mieć gdzie budować

6 czerwca 2014, 06:22

Chińska kampania, w ramach której zrównuje się z ziemią góry, by stworzyć miejsce pod rozbudowę miast, może wywołać szereg problemów środowiskowych. Naukowcy z Chang'an University przestrzegają, że spłaszczono już dziesiątki szczytów, co doprowadza do zanieczyszczenia powietrza i wody, erozji gleby oraz powodzi.


Roztapiające się minidzieła sztuki

22 kwietnia 2014, 11:37

Jak twórczo zareklamować gorzelnię? Zamiast wprost zachwalać trunek, w tym przypadku whisky, warto umieścić w nim coś, co i tak skieruje uwagę potencjalnego klienta na ciecz: pierwsze na świecie kostki lodu z drukarki, a właściwie spod dłuta 3D.


Awantura o Dawida z karabinem snajperskim

10 marca 2014, 09:03

ArmaLite, amerykańska firma produkująca broń, wykorzystała w swojej kampanii reklamowej wizerunek Dawida Michała Anioła. Wzbudziło to spore poruszenie zarówno wśród włoskich specjalistów ds. dziedzictwa narodowego, jak i polityków.


© freezelight

Lodówka zaatakowała

20 stycznia 2014, 10:16

Przed dwoma laty dyrektor CIA stwierdził, że Internet of Things, czyli internet, do którego będą podłączone najróżniejsze urządzenia - od lodówek czy domowych centrów rozrywki, po samochody - będzie nieocenionym źródłem informacji dla agencji wywiadowczych. Jak się okazuje nie tylko dla nich. Cyberprzestępcy przeprowadzili właśnie pierwszą kampanię spamerską z wykorzystaniem Internet of Things


Chińska kampania przeciwko jedzeniu psów i kotów

22 listopada 2013, 11:46

Ponieważ w Azji jadanie psów i kotów jest nadal popularne, organizacja Animals Asia prowadzi w Chinach społeczną kampanię reklamową, realizowaną pod hasłem "Bądź zdrowy. Powiedz nie psiemu i kociemu mięsu".


Frontalny atak na Androida

4 listopada 2013, 10:30

Przed czterema laty bankrutująca firma Nortel wystawiła na sprzedaż swoją własność intelektualną. W skład cennego portfolio wchodziło ponad 6000 patenŧow opisujących m.in. technologię 4G. W 2011 roku Google zaoferowało za te patenty 900 milionów dolarów. Jednak ofertę wyszukiwarkowego koncernu przebiło konsorcjum o nazwie Rockstar Bidco, które zostało utworzone przez Microsoft, Apple'a, Sony, RIM-a (obecnie BlackBerry) oraz Ericssona


Skandal korupcyjny zaszkodził rynkowi uniksowych mainframe'ów

9 września 2013, 10:38

Zdaniem szefa chińskiego oddziału EMC Denisa Yipa, toczący się właśnie głośny proces korupcyjny z Bo Xilaiem w roli głównej, zaszkodził rynkowi uniksowych mainframe'ów. Wielkim wygranym tego procesu może być platforma x86


30% Chińczyków nie zna mandaryńskiego

5 września 2013, 13:10

Rzeczniczka Ministerstwa Edukacji Xu Mei poinformowała, że ok. 400 mln Chińczyków (30%) w ogóle nie posługuje się oficjalnym językiem Państwa Środka - mandaryńskim. Duża część pozostałych mówi zaś źle.


Problemów ginących zwierząt nie da się usunąć jak za dotknięciem śrubokręta

6 sierpnia 2013, 06:42

Agencja Contrapunto BBDO zaproponowała nietypową kampanię plakatową dla WWF-u. Zagrożone gatunki umieszczono w warsztatach samochodowych. Niedźwiedzie polarne, tygrysy czy nosorożce przestawiono z lotu ptaka. Wokół leżą narzędzia, czasem spod brzucha zwierzęcia wystają, jak spod naprawianego samochodu, czyjeś nogi.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy