![](/media/lib/550/n-prawareka-24c5a9d60e41ec862c6fbedcd18def85.jpg)
Zasada prawej ręki – czy zastąpi znaki drogowe?
18 maja 2023, 10:14Zasada prawej ręki to jedna z najbardziej podstawowych i najczęściej stosowanych reguł ruchu drogowego w Polsce. Zapominanie o niej nie tylko grozi stworzeniem niebezpiecznych sytuacji na drodze, ale również ukaraniem kierowcy mandatem. Na szczęście ta reguła jest tak uniwersalna i często używana, że większość osób stosuje się do niej automatycznie. Sen z powiek może spędzać co najwyżej młodym, czekającym na egzamin na prawo jazdy kierowcom. Czym dokładnie jest zasada prawej ręki i kiedy należy ją stosować?
![](/media/lib/90/n-predkosc-82d186f7be329d8dbf08ac7c009a4e93.jpg)
Ekran dotykowy przeszkadza w prowadzeniu auta
16 grudnia 2011, 11:19Korzystanie z urządzeń z ekranem dotykowym zwiększa prawdopodobieństwo, że kierowca zjedzie na drugi pas. Wyniki studium zespołu Kristie Young z Centrum Badania Wypadków Monash University ukazały się w piśmie Applied Ergonomics.
![](/media/lib/385/n-oslona-b78967900f751a750fbd9c4ac12b9f03.jpg)
Słońce już kierowcy nie oślepi, a inteligetna osłona nie przesłoni widoku
31 stycznia 2020, 13:30Osłony przeciwsłoneczne zadebiutowały w samochodach w 1924 roku w fordzie Model T. I od 100 lat praktycznie się nie zmieniły. Z jednej strony pomagają, zapobiegając oślepianiu kierowcy przez słońce, z drugiej zaś strony przeszkadzają, zasłaniając częściowo widok. Rozwiązaniem problemu może być osłona LCD zaprezentowana na targach CES.
![](/media/lib/26/1207827248_702220-3bfcb90bb149cc7d6ea2533b25ee786b.jpeg)
Zakorkowanym drogom winni są sami kierowcy
20 września 2010, 11:04Stojąc w korkach zwykle narzekamy na remonty dróg czy brak autostrad. Jednak, jak dowodzą najnowsze badania, za korki odpowiadają zbyt agresywni oraz zbyt bojaźliwi kierowcy.
![](/media/lib/21/1200822980_304366-03a388f3897413ef646dee4850b83083.jpeg)
Ukoić kierowcę
19 stycznia 2008, 21:58Pojazdy poruszające się po naszych drogach są coraz nowocześniejsze i bezpieczniejsze. Jednak zdarzają się sytuacje, w których nie wystarczają nawet najlepsze poduszki powietrzne, ani kontrolowane strefy zgniotu. Dlatego niemieccy naukowcy z Technical University of Berlin zabrali się za pracę nad samochodem, który umożliwi ograniczenie liczby wypadków przez poprawę komfortu psychicznego kierowcy.
![](/media/lib/178/n-models-02419f02a53904f1482c278b682052e2.jpg)
Nieuwaga i zbytnie zaufanie do technologii przyczyną śmiertelnego wypadku
13 września 2017, 12:04Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB – National Transport Safety Board) orzekła, że głównymi przyczynami śmiertelnego wypadku tesli jadącej na autopilocie były nieodpowiednie zachowanie kierowcy ciężarówki oraz zbytnie zaufanie kierowcy tesli do automatycznego systemu prowadzenia pojazdu.
![](/media/lib/453/n-plugin-f7c4bc281509d80465c6ccd59a5dc5eb.jpg)
Hybrydy plug-in emitują znacznie więcej, niż wynika to z założeń i testów laboratoryjnych
5 maja 2021, 09:55Podczas rzeczywistego użytkowania hybrydy plug-in zużywają więcej paliw kopalnych i emitują do atmosfery więcej dwutlenku węgla niż wynika to z badań laboratoryjnych. Częściowo dzieje się tak dlatego, że kierowcy nie wykorzystują napędu elektrycznego tak często, jakby mogli – wynika z badań niemieckich naukowców. Aby zaradzić temu problemowi uczeni proponują wprowadzenie przepisów, które zachęcą właścicieli hybryd do częstszego ich ładowania.
![](/media/lib/59/parking-47b5f094de7bf75ea096b9f2cc4362e9.jpg)
Sposób na szybkie parkowanie
8 lutego 2010, 13:20Poszukiwanie miejsca parkingowego w centrum zatłoczonego miasta może często trwać dłużej, niż sam dojazd to niego. Kierowcy, krążący w poszukiwaniu miejsca, w którym pozostawią samochód, przyczyniają się do zwiększenia i tak już dużych korków.
![](/media/lib/101/n-skrzyzowanie-7d168f84e7f407b35c45e9cb13eb86a1.jpg)
Trochę treningu i starszy kierowca będzie jeździł bezwypadkowo
10 lutego 2012, 06:40Czemu starsi kierowcy powodują wypadki głównie na skrzyżowaniach? Psycholodzy twierdzą, że mamy do czynienia nie tylko z pogorszeniem wzroku czy wydłużeniem czasu reakcji, ale i ze złymi przyzwyczajeniami, które - co pocieszające - można wyeliminować dzięki programowi treningowemu.
![](/media/lib/147/n-wypadek-a2971a709e7a926b99c52fe135aaacfe.jpg)
Otyli częściej giną w wypadkach
22 stycznia 2013, 13:05Otyli kierowcy częściej giną w wypadkach. Badanie ujawniło, że w czasie kolizji dolna część ich ciała dłużej leci do przodu, bo dodatkowe tkanki miękkie nie dopuszczają do natychmiastowego zaciśnięcia pasów na miednicy.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 …