![](/media/lib/575/n-szczepionka-160ceb399f9ee551f6aab4ba8f5c297a.jpg)
Naukowcy zbadali skutki przyjęcia 217 dawek szczepionki przeciwko COVID-19
6 marca 2024, 08:35Zbadanie 62-letniego mężczyzny, który w ciągu 29 miesięcy przyjął 217 dawek szczepionki przeciwko COVID-19 stało się dla naukowców rzadką okazją do przyjrzenia się skutkom tak znacznego przedawkowania środka chroniącego przed SARS-CoV-2. Uczeni z Uniwersytet Fryderyka i Aleksandra w Erlangen i Norymberdze oraz Szpitala Uniwersyteckiego w Erlangen o istnieniu mężczyzny dowiedzieli się z prasy. Przed nimi nikt nie miał do czynienia z osobą, która przyjęła tak wiele dawek szczepionki.
![](/media/lib/550/n-sztucznainteligencja-fe7df300666ecfe7ddcc0df1f266ad2a.jpg)
Sztuczna inteligencja kontra ChatGPT. Test systemów do wykrywania tekstów napisanych przez SI
19 maja 2023, 13:10Wraz z rozwojem coraz doskonalszych generatorów tekstu, takich jak ChatGPT, coraz częściej pojawiają się głosy o potrzebie opracowania metod wykrywania tekstów stworzonych przez sztuczną inteligencję. Metody takie przydałyby się nauczycielom czy wykładowcom akademickim, którzy mogliby identyfikować prace pisemne przyniesione przez nieuczciwych uczniów i studentów, przedstawiających wygenerowany przez komputer tekst jako własne dzieło. Mówi się o kursach z wykrywania oszustw i o tworzeniu odpowiednich narzędzi
![](/media/lib/394/n-paragraf-f9f545823498b768cf07efc41daed75c.jpg)
Kryminologiczny wydźwięk pandemii
25 marca 2020, 12:17Fałszywe zbiórki pieniędzy, wyłudzanie danych, nielegalna sprzedaż produktów, którym przypisywane są właściwości lecznicze, wreszcie nieprzestrzeganie kwarantanny czy internetowy hejt - skutki pandemii koronawirusa już teraz obserwujemy w zmieniającej się strukturze popełnianych przestępstw, zaś w przyszłości prawdopodobnie będzie ona również przyczyną zmian w rozmiarach przestępczości.
![](/media/lib/119/n-spaliny-3c817b0f197008c6113908cfd507246c.jpg)
Volkswagena czekają spore wydatki
7 stycznia 2016, 11:14Volkswagen chce podobno odkupić od Amerykanów około 115 000 samochodów. Ma to związek ze skandalem, jaki wybuchł w USA, gdy okazało się, że w pojazdach tej firmy zastosowano oprogramowanie oszukujące podczas badania spalin.
![](/media/lib/224/n-sciaga-41f076188a96dcc8ac636699497e7c24.jpg)
Wpływ hormonów na nieetyczne zachowanie
30 lipca 2015, 06:23Podwyższony poziom testosteronu i kortyzolu zwiększa prawdopodobieństwo oszukiwania, a zachodzący pod jego wpływem spadek stężenia kortyzolu wzmacnia nieetyczne zachowania.
![](/media/lib/144/n-obietnica-260108cfdaea2a7e41a195a36e5c3639.jpg)
Kłamstwo i kreatywność to dwie strony tego samego medalu?
20 lutego 2014, 12:29Kłamstwo na temat wyników w jednym zadaniu może zwiększyć kreatywność w kolejnym. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami.
![](/media/lib/95/n-zegar-40da18cad5c1dd606ff15c0dfbbb000b.jpg)
Myślenie o czasie zmniejsza skłonność do oszukiwania
10 grudnia 2013, 12:42Zastosowanie primingu (zwiększenia prawdopodobieństwa wykorzystania przez człowieka danej kategorii poznawczej poprzez wcześniejsze wystawienie go na działanie bodźca zaliczanego do tej kategorii) słowami dotyczącymi pieniędzy podwyższa, a wyrazami dot. czasu zmniejsza prawdopodobieństwo oszukiwania.
![](/media/lib/24/1204731926_381703-7b4614059c0e2722b654c2bd13b84110.jpeg)
W jaki sposób działa placebo?
27 grudnia 2010, 18:49Placebo podaje się pacjentom, których choroby mają podłoże psychiczne, a nie fizyczne. Lecznicze właściwości placebo przypisywano sugestii i wierze w to, że jest to silny, gwarantowany lub nowoczesny lek. Okazuje się, że placebo działa także na świadomych oszustwa pacjentów.
![](/media/lib/58/obietnica-874950c8eba9055e121864b6ed863532.jpg)
Jak oszukują studenci
15 lutego 2010, 12:03Z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanforda wynika, że największymi oszustami są studenci informatyki. To właśnie oni nieproporcjonalnie często łamią kodeks honorowy uczelni.
![](/media/lib/54/wirtualny-pokoj-e8f6ec8b1ccfede2a8e302a3901a3b37.jpg)
Pouczająca zabawa w chowanego
1 września 2009, 12:03Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.