Neurolodzy udoskonalają... żarówki
19 listopada 2012, 11:49Specjaliści z Barrow Neurological Institute, największego na świecie centrum neurochirurgicznego, wpadli na pomysł jak zaoszczędzić miliardy dolarów udoskonalając... sztuczne źródła światła. Uczeni uważają, że można lepiej przystosować źródła światła do sposobu pracy mózgu, dzięki czemu żarówki czy świetlówki będą zużywały mniej energii, a my będziemy postrzegali emitowane przez nie światło jako równie jasne co obecnie.
Głodnym mężczyznom bardziej się podobają grubsze kobiety
3 sierpnia 2006, 14:44Głód dyktuje mężczyznom, jakich kobiet pożądają, sugerują brytyjscy naukowcy. Badanie 61 studentów wykazało, że tęższe kobiety bardziej pociągały panów z pustym żołądkiem niż tych najedzonych.
Słodkie napoje przytępiają zmysł smaku
13 czerwca 2011, 10:12Badanie naukowców z Uniwersytetów w Bristolu i Bangor wykazało, że osoby z nadwagą i otyłe mają zmniejszoną wrażliwość na słodycz napojów bezalkoholowych, lecz wzrasta u nich podświadome zamiłowanie do słodkich pokarmów.
Dwa rodzaje przywództwa na różne czasy
28 września 2011, 10:37Wspaniałomyślność nie zawsze jest postrzegana jako zaleta. W przypadku liderów, zwłaszcza w trudnych czasach, uchodzi za przejaw słabości. Robert Livingston ze Szkoły Zarządzania Kellogga Northwestern University wykazał bowiem, że wspaniałomyślność, definiowana jako działanie dla dobra publicznego, wpływa na pozycję danej osoby na dwóch wymiarach: prestiżu i dominacji.
Wystarczy 15 minut, by zmienić obraz idealnego ciała
1 września 2017, 12:13Wystarczy 15 minut przyglądania się zdjęciom wychudzonych modelek, by zmieniło się nasze postrzeganie idealnego kobiecego ciała. Czworo brytyjskich badaczy opisuje wyniki swoich badań przeprowadzonych na ludziach, którzy wcześniej nie byli poddani ekspozycji na współczesne media.
Nasze postrzeganie wieku nie jest statyczne
27 lutego 2018, 09:36To, co uznajemy za wiek średni czy starość, zmienia się z wiekiem. Generalnie im starsi jesteśmy, tym młodsi się czujemy.
Im straszniejszy, tym większy
23 lutego 2012, 11:41Im bardziej dany człowiek boi się pająków, tym większe mu się one wydają. Psycholodzy tłumaczą, że wpływ fobii na percepcję obiektów, których ludzie się lękają, powoduje, że strach się utrzymuje (Journal of Anxiety Disorders).
Hipnoza jako środek przeciwbólowy
27 czerwca 2007, 12:23W zeszłym tygodniu na spotkaniu Europejskiego Stowarzyszenia Neurologicznego, które odbywało się od 16 do 20 czerwca na Rodos, zademonstrowano wyniki ciekawych badań nad wpływem hipnozy na postrzeganie bólu. Za pomocą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) zmierzono aktywność mózgu.
Ekologiczny efekt halo
3 kwietnia 2013, 13:53Zespół z Laboratorium Żywności i Marki Uniwersytetu Cornella ukuł termin "ekologiczny efekt halo", gdyż etykieta ze słowem "organiczny" oddziałuje nie tylko na ocenę właściwości prozdrowotnych produktu, ale i na postrzeganie smaku, kaloryczności oraz wartości.
Interesująca zmiana preferencji
20 maja 2009, 15:03Wydaje się, że najnowsza kampania marketingowa Microsoftu "Laptop Hunters", której celem było przekonanie klientów, iż przepłacają kupując komputer Apple'a, przyniosła spodziewane efekty. Przynajmniej jeśli chodzi o spostrzeganie wartości obu marek.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 …