Neurolodzy udoskonalają... żarówki

19 listopada 2012, 11:49

Specjaliści z Barrow Neurological Institute, największego na świecie centrum neurochirurgicznego, wpadli na pomysł jak zaoszczędzić miliardy dolarów udoskonalając... sztuczne źródła światła. Uczeni uważają, że można lepiej przystosować źródła światła do sposobu pracy mózgu, dzięki czemu żarówki czy świetlówki będą zużywały mniej energii, a my będziemy postrzegali emitowane przez nie światło jako równie jasne co obecnie.



Głodnym mężczyznom bardziej się podobają grubsze kobiety

3 sierpnia 2006, 14:44

Głód dyktuje mężczyznom, jakich kobiet pożądają, sugerują brytyjscy naukowcy. Badanie 61 studentów wykazało, że tęższe kobiety bardziej pociągały panów z pustym żołądkiem niż tych najedzonych.


Słodkie napoje przytępiają zmysł smaku

13 czerwca 2011, 10:12

Badanie naukowców z Uniwersytetów w Bristolu i Bangor wykazało, że osoby z nadwagą i otyłe mają zmniejszoną wrażliwość na słodycz napojów bezalkoholowych, lecz wzrasta u nich podświadome zamiłowanie do słodkich pokarmów.


Dwa rodzaje przywództwa na różne czasy

28 września 2011, 10:37

Wspaniałomyślność nie zawsze jest postrzegana jako zaleta. W przypadku liderów, zwłaszcza w trudnych czasach, uchodzi za przejaw słabości. Robert Livingston ze Szkoły Zarządzania Kellogga Northwestern University wykazał bowiem, że wspaniałomyślność, definiowana jako działanie dla dobra publicznego, wpływa na pozycję danej osoby na dwóch wymiarach: prestiżu i dominacji.


Wystarczy 15 minut, by zmienić obraz idealnego ciała

1 września 2017, 12:13

Wystarczy 15 minut przyglądania się zdjęciom wychudzonych modelek, by zmieniło się nasze postrzeganie idealnego kobiecego ciała. Czworo brytyjskich badaczy opisuje wyniki swoich badań przeprowadzonych na ludziach, którzy wcześniej nie byli poddani ekspozycji na współczesne media.


Nasze postrzeganie wieku nie jest statyczne

27 lutego 2018, 09:36

To, co uznajemy za wiek średni czy starość, zmienia się z wiekiem. Generalnie im starsi jesteśmy, tym młodsi się czujemy.


Im straszniejszy, tym większy

23 lutego 2012, 11:41

Im bardziej dany człowiek boi się pająków, tym większe mu się one wydają. Psycholodzy tłumaczą, że wpływ fobii na percepcję obiektów, których ludzie się lękają, powoduje, że strach się utrzymuje (Journal of Anxiety Disorders).


Hipnoza jako środek przeciwbólowy

27 czerwca 2007, 12:23

W zeszłym tygodniu na spotkaniu Europejskiego Stowarzyszenia Neurologicznego, które odbywało się od 16 do 20 czerwca na Rodos, zademonstrowano wyniki ciekawych badań nad wpływem hipnozy na postrzeganie bólu. Za pomocą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) zmierzono aktywność mózgu.


Ekologiczny efekt halo

3 kwietnia 2013, 13:53

Zespół z Laboratorium Żywności i Marki Uniwersytetu Cornella ukuł termin "ekologiczny efekt halo", gdyż etykieta ze słowem "organiczny" oddziałuje nie tylko na ocenę właściwości prozdrowotnych produktu, ale i na postrzeganie smaku, kaloryczności oraz wartości.


Interesująca zmiana preferencji

20 maja 2009, 15:03

Wydaje się, że najnowsza kampania marketingowa Microsoftu "Laptop Hunters", której celem było przekonanie klientów, iż przepłacają kupując komputer Apple'a, przyniosła spodziewane efekty. Przynajmniej jeśli chodzi o spostrzeganie wartości obu marek.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy