Enzym od witaminy A i testosteronu

12 grudnia 2016, 12:14

Enzym, który przekształca beta-karoten z diety w witaminę A, reguluje także poziom testosteronu i wzrost prostaty.



Łagodny rozrost gruczołu krokowego może hamować wzrost raka prostaty

5 lutego 2019, 15:52

Symulacje pokazują, że jeśli mężczyzna z łagodnym rozrostem gruczołu krokowego (ang. benign prostatic hyperplasia, BPH) zachoruje na raka prostaty, większa prostata utrudni wzrost guza.


Wczesne łysienie markerem przerostu prostaty

27 lutego 2012, 13:10

Wczesne łysienie androgenowe może być wczesnym markerem łagodnego rozrostu gruczołu krokowego.


Stres pomaga komórkom nowotworowym

13 kwietnia 2007, 08:58

Badacze ze Szkoły Medycznej Wake Forest University po raz pierwszy wykazali, że hormon stresu epinefryna wywołuje w komórkach nowotworów prostaty i piersi takie zmiany, które uodporniają je na śmierć komórkową (Journal of Biological Chemistry).


Mleko wydłuża życie?

24 lipca 2009, 08:12

Picie mleka zmniejsza ryzyko zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca lub udaru aż o 15-20%.


Cząsteczka witaminy D3

Słoneczna tarcza - witamina D

6 marca 2012, 19:37

Szybki rozwój techniki laboratoryjnej i medycyny pozwolił na poznanie nowych funkcji witaminy D, której znaczenie obecnie przypisuje się nie tylko gospodarce wapniowo-fosforowej, a jej udział odnotowuje się również w proliferacji i różnicowaniu komórek, wydzielaniu insuliny, działaniu przeciwzapalnemu. Dzięki takim cechom witamina D jest ważnym czynnikiem w zapobieganiu chorobom nowotworowym, cukrzycy, nadciśnieniu, zaburzeniom lipidowym i neurologicznym.


Mężczyźni także cierpią na uderzenia gorąca

15 kwietnia 2007, 09:49

Uderzenia gorąca występują nie tylko u przekwitających kobiet, ale także u mężczyzn. Najnowsze badanie, opisane w fachowym piśmie Psychophysiology, wykazało, że panowie, którzy przeszli, jak to nazwano, chemiczną kastrację, np. w wyniku usunięcia objętej nowotworem prostaty, mają identyczne objawy.


Kawa chroni prostatę

9 grudnia 2009, 09:47

Picie kawy obniża ryzyko wystąpienia zaawansowanych nowotworów prostaty. Zgodnie z najnowszymi wynikami badań, mężczyźni spożywający najwięcej czarnego naparu zapadają na agresywne nowotwory aż o 60% rzadziej niż panowie, którzy w ogóle nie sięgają po espresso czy mokkę.


Studium przypadku przypomniało o konieczności badania wpływu terapii naturalnych na dzieci

2 października 2012, 11:14

U 11-letniej Włoszki występowały uderzenia gorąca. Lekarzom udało się połączyć objaw z zażywanym przez dziewczynkę ziołowym suplementem, w którego skład wchodziły owoce boczni piłkowanej, zwanej też palmą sabalową (Serenoa repens).


Multiwitaminy uszkadzają prostatę

16 maja 2007, 09:50

Zażywanie zbyt dużych ilości witamin zwiększa ryzyko zachorowania na raka prostaty. Nie wiadomo dokładnie, dlaczego się tak dzieje, naukowcy przypuszczają jednak, że wysokie dawki multiwitamin uszkadzają gruczoł krokowy.


Jubileusz 75-lecia Polskiej Akademii Nauk