
Google przetransferowało 16 miliardów euro do raju podatkowego
3 stycznia 2018, 11:07Z dokumentów złożonych przez Google'a w Holenderskiej Izbie Handlowej wynika, że w ubiegłym roku firma przetransferowała do raju podatkowego na Bermudach o 7% więcej środków, niż rok wcześniej. Dzięki temu przed opodatkowaniem uchroniono 15,9 miliarda euro.
Internet za darmo, ale tylko dla Amerykanów
8 lipca 2006, 08:51Amerykański oddział firmy AOL chce zaoferować swoim klientom darmowy dostęp do Internetu. Phil Hale, rzecznik prasowy koncernu poinformował, że na razie nie jest planowane dostarczanie darmowych łączy obywatelom innych krajów, jednak w przyszłości możliwa jest zmiana tej decyzji.

Obrona Google'em
11 maja 2009, 13:02Jak twierdzi The New York Times, Microsoft może "użyć" Google'a do obrony przed zarzutami o wykorzystywanie systemu operacyjnego do monopolizowania rynku przeglądarek.

Miliard dolarów za wybranie Microsoftu
8 marca 2011, 10:20Serwis Bloomberg Businessweek dowiedział się, że Nokia otrzyma od Microsoftu miliard dolarów za promocję i rozwijanie smartfonów z systemem Windows. Fińska firma będzie co prawda płaciła koncernowi z Redmond za każdą kopię WP7, ale wydatki te bez najmniejszego problemu pokryje dzięki oszczędnościom związanym z redukcją własnego budżetu badawczo-rozwojowego

Komputer pogrupuje użytkowników
11 grudnia 2013, 14:05Już wkrótce komputery będą zdolne do przypisywania użytkowników do poszczególnych grup społecznych i subkultur. Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, pozwoli to na dostarczanie użytkownikom bardziej trafionych reklam, lepszych wyników wyszukiwania czy stworzenie odpowiednich powiązań w serwisach społecznościowych.
Reklama w Sieci działa
15 maja 2007, 07:54Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetów w Oklahomie, Kansas i Minnesocie wykazały, że banery mają wpływ na zachowania konsumentów, nawet jeśli ci nawet nie wiedzą, że je widzieli.

Pożyczka pod zastaw torebki
3 listopada 2009, 10:28Pewna hongkońska firma zamówiła serię telewizyjnych reklam, w których zachwalane są pożyczki pod zastaw luksusowych damskich torebek.

W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 11:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.

O ochronie prywatności na Facebooku
9 lutego 2015, 09:31Europejska organizacja ochrony prywatności EDRi radzi użytkownikom Facebooka, by zainstalowali oprogramowanie do blokowania reklam. Porada ma związek z nowymi przepisami odnośnie korzystania z serwisu społecznościowego

Universal partnerem Qtraksa
9 maja 2008, 11:12Firma Qtrax podpisała umowę z Universalem, największym na świecie koncernem muzycznym, na podstawie której internauci będą mogli bezpłatnie pobierać muzykę. Qtrax finansowany jest z reklam.