Przestępstwa wojenne w... grach wideo

7 grudnia 2011, 18:41

Przed kilkoma miesiącami Activision poinformował, że osoby grające w Call of Duty: Black Ops zabiły już 62 miliardy wirtualnych osób. Aż 242 miliony zginęły od pchnięcia nożem. Trzeba przy tym pamiętać, że Call of Duty to tylko jedna z setek gier wojennych, a więc w wirtualnych konfliktach na całym świecie codziennie giną dziesiątki milionów ludzi.



Podsłuchiwanie obrazem

5 sierpnia 2014, 14:06

Eksperci z MIT-u, Microsoftu i Adobe stworzyli algorytm, który potrafi odtworzyć dźwięk za podstawie analizy drgań obiektu widocznego na filmie. Podczas eksperymentów algorytm odtworzył zdania analizując wibracje paczki chipsów, którą filmowano z odległości 4,5 metra przez szybę nieprzepuszczającą dźwięku


Udostępniono materiał wideo z potrącenia pieszej przez autonomiczny samochód

22 marca 2018, 10:38

Policja w Tempe upubliczniła materiał wideo nagrany przez samochód Ubera, który śmiertelnie potrącił pieszą. W 22-sekundowym materiale skompilowano widok z pokazującej drogę kamery zewnętrznej oraz z kamery wewnętrznej, która filmowała siedzącą za kierownicą 44-letnią Rafaelę Vasquez.


Koniec wojny Blu-ray i HD DVD?

10 listopada 2006, 17:26

Broadcom pokazał dzisiaj pierwszy, jak twierdzi firma, układ scalony typu SoC (System on Chip), który obsługuje standardy Blu-ray i HD DVD. Wszystko wskazuje więc na to, że powoli spełniają się przewidywania niektórych specjalistów, i wojna pomiędzy dwoma konkurującymi formatami wkrótce się zakończy. W przyszłym roku mają się bowiem pojawić pierwsze urządzenia, które będą w stanie obsługiwać oba formaty.


Eksperci twierdzą, że człowiek uniknąłby wypadku, w którym zginęła piesza

23 marca 2018, 11:34

Eksperci, którzy widzieli film ze śmiertelnego wypadku autonomicznego samochodu Ubera są zaskoczeni, że pojazd w żaden sposób nie zareagował. Wygląda na to, że technologie stosowane w autonomicznych pojazdach są znacznie mniej dojrzałe, niż się wydawało.


Doom3© id Software

Gry wideo nie popychają do przemocy

7 marca 2007, 10:55

Amerykańskie Stowarzyszenie Socjologiczne (ASA) opublikowało raport, w którym napisano, iż nie ma związku pomiędzy pełnymi przemocy grami wideo a przemocą wśród dzieci i młodzieży.


80-rdzeniowy procesor

80-rdzeniowy procesor w praktyce

22 marca 2007, 10:37

Inżynierowie Intela przygotowali zestaw przykładowych aplikacji, które pokazują, w jaki sposób można wykorzystać 80-rdzeniowy procesor w codziennych zastosowaniach. Napisano na przykład program, który ułatwia domową obróbkę filmów wideo.


© Qualcomm

Wideo na e-papierze

2 listopada 2007, 11:53

Firma Qualcomm jest autorem elektronicznego papieru, który może wyświetlić klip wideo wysokiej jakości. Do produkcji papieru wykorzystano przełączniki mikroelektromechaniczne (MEMS), które pracują na tyle szybko, iż możliwe jest przedstawienie ruchomych obrazów.


To nie kino, to gazeta

21 sierpnia 2009, 11:54

W 2007 r. pojawiły się doniesienia o opracowaniu elektronicznego papieru, który pozwala na wyświetlenie filmu wideo wysokiej jakości. Dwa lata później tego typu technologia debiutuje w prasie. Już we wrześniu w wybranych egzemplarzach amerykańskiego magazynu Entertainment Weekly będzie można zobaczyć poruszające się reklamy napojów Pepsi oraz klipy zachwalające nowe programy telewizji CBS.


Unreal Tournament

Gry zobojętniają na przemoc?

27 maja 2011, 12:48

Uczeni z University of Missouri dowodzą, że pełne przemocy gry wideo wzmagają agresję. Nie od dzisiaj wiadomo, że gry wideo zmniejszają odpowiedź mózgu na przemoc. Przypuszczano, że taka zwiększona obojętność może prowadzić do większej agresji, jednak dotychczas nikt nie był w stanie tego udowodnić. Udało się to dopiero uczonym z Missouri, którzy zaprojektowali odpowiednie badanie.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy