Urojenia i déjà vu to usterka w testowaniu rzeczywistości

20 lutego 2014, 15:06

Urojenia, marzenia i déjà vu są wywołane usterką w testowaniu rzeczywistości przez wyższe systemy poznawcze.


Kłamstwo i kreatywność to dwie strony tego samego medalu?

20 lutego 2014, 13:29

Kłamstwo na temat wyników w jednym zadaniu może zwiększyć kreatywność w kolejnym. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami.


Przy trudnej decyzji ludzie wolą obwiniać przeznaczenie

20 lutego 2014, 08:28

Podejmując trudne decyzje, ludzie odwołują się do przeznaczenia, by złagodzić stres.


Diagnoza z Twittera

18 lutego 2014, 15:24

Zdaniem naukowców z Microsoft Research, analiza wpisów na Twitterze pozwala przewidzieć, u której kobiety pojawi się... depresja poporodowa. Eksperci odkryli, że badając język wpisów można wyłowić osoby podatne na tę przypadłość. Co ciekawe, analizowane wpisy wcale nie muszą dotyczyć ciąży czy dziecka


Religia i nauka nie kłócą się ze sobą

17 lutego 2014, 13:37

Rozpowszechnione przekonanie, że religia i nauka nie idą w parze nie jest prawdziwe, przekonuje profesor socjologii Elaine Howard Ecklund z Rice University. Podczas konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Na Rzecz Postępu w Nauce (AAAS – American Association for the Advancement of Science) uczona zaprezentowała wyniki swoich badań przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie 10 000 Amerykanów


Wygrywając, książka nagle traci na jakości

14 lutego 2014, 15:08

Książki zaczynają być gorzej oceniane, gdy zostaje im przyznana prestiżowa nagroda.


Dzieła matematyczne są dla mózgu równie piękne jak sztuka

13 lutego 2014, 11:06

Mózg postrzega równania matematyczne tak samo jak dzieła sztuki. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że tożsamość Eulera (nazywana, nomen omen, najpiękniejszym wzorem matematycznym) czy tożsamości pitagorejskie są jak muzyka Mozarta czy obraz Michała Anioła.


Asymetria półkul usprawnia przetwarzanie bodźców czuciowych

10 lutego 2014, 13:52

U ryb z symetrycznymi mózgami występują defekty przetwarzania informacji wzrokowych i zapachowych.


By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć

7 lutego 2014, 11:06

Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.


Symulowana przejściowa ślepota poprawia u dorosłych słuch

6 lutego 2014, 11:52

Dotąd sądzono, że to młode mózgi są na tyle elastyczne, by zmienić sieć połączeń przetwarzających informacje czuciowe (naukowcy nazywają to efektem Raya Charlesa), teraz okazało się jednak, że podobne zjawisko zachodzi w dorosłych mózgach. Podczas eksperymentów zespołu z Uniwersytetów Maryland i Johnsa Hopkinsa dojrzałe myszy kompensowały sobie czasową utratę wzroku poprawą słuchu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy