Nowy dom dla najrzadszych ptaków świata

31 grudnia 2018, 11:55

U progu nowego roku grupka 21 wyhodowanych z jaj krytycznie zagrożonych ptaków - podgorzałek madagaskarskich (Aythya innotata) - znalazła nowy dom. To ważny krok w kierunku odrodzenia gatunku.

Rekordowa fala upałów nad Australią

31 grudnia 2018, 11:38

Australia zmaga się z falą ekstremalnych upałów. W południowej części kontynentu temperatury są aż o 16 stopni Celsjusza wyższe niż średnia wieloletnia. Jak informuje miejscowe Biuro Meteorologii, w wielu miejscowościach padł rekord grudniowej temperatury.

Tsunami zrodziło obawy o bezpieczeństwo ostatnich dzikich nosorożców jawajskich

29 grudnia 2018, 06:34

Tsunami, które nawiedziło ostatnio Indonezję, zrodziło obawy o bezpieczeństwo garstki żyjących na wolności nosorożców jawajskich.

Ludzie z pewnym wariantem genu oksytocyny wykazują silniejszą empatię w stosunku do zwierząt

28 grudnia 2018, 13:36

Empatia w stosunku do zwierząt może być zapisana w naszym DNA. Okazuje się bowiem, że ludzie z pewną wersją genu oksytocyny bardziej troszczą się o zwierzęta.

Japonia rozpocznie komercyjne połowy wielorybów

27 grudnia 2018, 12:42

Japonia ogłosiła, że wycofuje się z Międzynarodowej Komisji Wielorybnictwa (IWC) i od przyszłego roku rozpoczyna komercyjne polowania na wieloryby. Jednocześnie Tokio przerywa swój program naukowy, w ramach którego, pod pozorem prowadzenia badań naukowych i pod nadzorem IWC, przez lata japońscy rybacy zabijali setki wielorybów

Kiedy rekiny polowały na pterodaktyle...

20 grudnia 2018, 06:53

Naukowcy z University of Southern California znaleźli niezwykły dowód na interakcję pomiędzy stworzeniami morskimi a latającymi z epoki dinozaurów. Na kościach pterozaura przechowywanych w Los Angeles County Natural History Museum znajdują się ślady świadczące o tym, że zwierzę zostało upolowane przez rekina.

Największy drapieżny dinozaur z wczesnej jury znaleziony we włoskiej prowincji Varese

19 grudnia 2018, 15:35

Odkryty w kamieniołomie w pobliżu Saltrio Saltriovenator zanellai jest najstarszym znanym ceratozaurem i zarazem największym drapieżnym dinozaurem z wczesnej jury (datowanie wskazuje, że żył ok. 198 mln lat temu w synemurze).

Delfiny nie mają ulubionego programu, po prostu lubią telewizję

19 grudnia 2018, 06:46

Delfiny lubią oglądać telewizję. Samce butlonosów spędzają przed ekranem więcej czasu niż samice.

Lew workowaty jaki był, wreszcie każdy widzi...

18 grudnia 2018, 14:14

Odkrycie niemal kompletnego szkieletu lwa workowatego (Thylacoleo carnifex) pozwoliło po raz pierwszy zrekonstruować cały kościec tego zwierzęcia. Dzięki temu wiadomo więcej o jego trybie życia. Okazuje się, że plejstoceński torbacz był sprawnym myśliwym i miał silny ogon.

Cechy funkcjonalne ewoluują najszybciej na krańcach łańcucha pokarmowego

18 grudnia 2018, 06:19

Ryby rafowe z krańców łańcucha pokarmowego - a więc gatunki żywiące się wyłącznie roślinami bądź będące wyłącznie drapieżnikami - ewoluują szybciej niż gatunki zajmujące pozycje pośrednie, w przypadku których dieta jest bardziej zróżnicowana.