Pływający z białuchami

14 września 2018, 13:13

Młody samotny narwal, który zabłąkał się na tereny oddalone od swojego arktycznego habitatu, został zaadoptowany przez grupę białuch z kanadyjskiej Rzeki Świętego Wawrzyńca.

Zanikanie żółwi może zdestabilizować ekosystemy na całym świecie

14 września 2018, 07:21

Aż 61% z 356 gatunków żółwi jest zagrożonych lub już wymarło na wolności. Znikanie tych zwierząt może wiązać się z poważnymi negatywnymi konsekwencjami dla całego ekosystemu. Naukowcy z U.S. Geological Survey (USGS), Tennessee Aquarium Conservation Institute, University of California i University of Georgia opublikowali artykuł, w którym podsumowali status żółwi na całym świecie oraz rolę, jaką odgrywają w przyrodzie.

Odkrycie nowych typów neuronów w uchu wewnętrznym może wspomóc leczenie zaburzeń słyszenia

13 września 2018, 13:17

Dotąd sądzono, że istnieją tylko dwa typy neuronów zwoju spiralnego ślimaka. Tymczasem naukowcy z Karolinska Institutet odkryli, że typ I to de facto trzy rodzaje neuronów, co pokrywa się z wcześniejszymi badaniami, które wskazywały na zróżnicowanie właściwości elektrycznych i reakcji na dźwięki.

Dwa nowe gatunki ryb z głębokości ponad 7000 metrów

12 września 2018, 17:13

W jednym z najgłębszych miejsc w ziemskich oceanach, Rowie Atakamskim, na głębokości od 7000 do 8000 metrów odkryto dwa nowe gatunki ryb. Odkrycie było możliwe dzięki zastosowaniu robota, chronionego 2,5-centymetrowym stalowym pancerzem, którego okna wykonano z grubego kryształu szafiru

Emisja gazów cieplarnianych z pól ryżowych może być 2-krotnie większa niż się szacuje

12 września 2018, 12:36

Niektóre praktyki stosowane przy sztucznym nawadnianiu pól ryżowych mogą prowadzić do dwukrotnie większej emisji gazów cieplarnianych, niż dotychczas przypuszczano. Mowa tutaj o metodzie, która polega na zalewaniu pól wodą, po czym pozwala im się wyschnąć. Jako, że ryż dostarcza pożywienia dla połowy populacji Homo sapiens, sposób uprawy pól ryżowych ma znaczący wpływ na klimat planety, czytamy w PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences).

Z parku na Korsyce skradziono 56 bliskich zagrożenia żółwi. Władze proszą o pomoc w ich odnalezieniu

11 września 2018, 15:29

Z parku A Cupulatta w Vero w Korsyce Południowej skradziono 56 bliskich zagrożenia żółwi greckich (Testudo hermanni). W poniedziałek jego władze opublikowały na Facebooku apel o pomoc w ich odnalezieniu. Prokurator Eric Bouillard ujawnia, że policja rozpoczęła już śledztwo w tej sprawie.

Obrońcy przyrody przegrali sprawę w Sądzie Najwyższym Indii

11 września 2018, 14:12

Sąd Najwyższy Indii odrzucił wniosek, by powstrzymać strażników leśnych z Maharasztry przed zabiciem tygrysicy podejrzanej o zjadanie ludzi.

Dowiedzieli się, co robią flamingi z zoo, gdy ludzie idą do domu

10 września 2018, 14:38

Co robią flamingi z zoo nocą, gdy zostają same?

Powstaje pierwszy traktat chroniący bioróżnorodność oceanów

10 września 2018, 13:11

W Organizacji Narodów Zjednoczonych prowadzone są prace, które mogą zakończyć się uchwaleniem pierwszej międzynarodowej konwencji o ochronie życia morskiego na otwartych oceanach. Nad konwencją pracują przedstawiciele 193 krajów, którzy będą tam obradowali do 17 września.

Pestycyd hamuje rozwój mózgu żab lamparcich

7 września 2018, 13:02

Powszechnie wykorzystywany pestycyd - chlorpyrifos - hamuje rozwój mózgu żab lamparcich (Lithobates pipiens).