Muszki owocowe: dziś można je spotkać dosłownie wszędzie, ale pochodzą z lasów południowej Afryki

wczoraj, 12:17

Choć muszki owocowe (Drosophila melanogaster) są jednym z najlepiej zbadanych organizmów, dotąd nikt nie odkrył ich na wolności ani nie ustalił, skąd pochodzą. Po kilku latach dochodzenia udało się to dopiero szwedzko-amerykańskiemu zespołowi.

Człowiek głodzi ptaki morskie

wczoraj, 11:08

Rybołówstwo na skalę przemysłową prowadzi do głodzenia ptaków morskich, gdyż konkuruje o te same źródła pożywienia, dowiadujemy się z badań przeprowadzonych przez Francuskie Narodowego Centrum Badań Naukowych w Montpellier i University of British Columbia.

USGS odkryła największe złoże ropy i gazu w swojej historii

8 grudnia 2018, 06:16

Służba Geologiczna Stanów Zjednoczonych (USGS) poinformowała o odkryciu największego w swojej historii złoża ropy naftowej i gazu. Złoże znajdujące się w formacjach Wolfcamp Shale i Bone Spring Formation w Basenie Delaware, który jest z kolei częścią obejmującego Teksas i Nowy Meksyk Basenu Permskiego, zawiera 46,3 miliarda baryłek ropy naftowej, 281 bilionów stóp sześciennych gazu naturalnego oraz 20 miliardów baryłek gazu płynnego.

Nowy dinozaur opisany dzięki kręgom wypadającym z klifu

7 grudnia 2018, 17:10

Paleontolodzy z Rosji opisali nowego dinozaura - wołgatytana. Na brzegu Wołgi, 5 km od Uljanowska, odkryto 7 jego kręgów ogonowych, pogrzebanych w ziemi od ok. 130 mln lat.

Recykling dla dobra goryli

6 grudnia 2018, 18:57

Oddając stary telefon komórkowy do recyklingu, można pomóc w ochronie habitatu krytycznie zagrożonych wschodnich goryli nizinnych (Gorilla beringei graueri).

Emisja CO2 znowu rośnie

6 grudnia 2018, 13:58

Globalna emisja dwutlenku węgla wzrośnie w bieżącym roku o 3% (± 1%) w porównaniu z rokiem ubiegłym. Tak wynika z raportu Global Carbon Project. Wciąż nie widać szczytu emisji. Dzieli nas od niego jeszcze co najmniej kilka lat, mówi Glen Peters z Center for International Climate Research w Oslo.

Wszystkie żółwie morskie zjadają mikroplastik

5 grudnia 2018, 12:27

Badania ponad 100 żółwi morskich, reprezentujących wszystkie siedem gatunków żyjących w trzech oceanach, ujawniły, że w jelitach każdego z osobników znajdował się mikroplastik.

Toxeus magnus: mleczna krowa wśród pająków

5 grudnia 2018, 11:28

Samice skakunów Toxeus magnus karmią młode mlekiem, które zawiera 4-krotnie więcej białka od mleka krowiego.

Niepewna przyszłość kanadyjskich niedźwiedzi polarnych

5 grudnia 2018, 06:14

Komitet ds. Statusu Zagrożenia Dzikiej Przyrody w Kanadzie (Committee on the Status of Endangered Wildlife in Canada, COSEWIC) alarmuje, że topnienie lodu w Arktyce i problemy związane z polowaniem zagrażają kanadyjskim niedźwiedziom polarnym.

Po kilku godzinach przegrzebki są pełne mikroplastiku

4 grudnia 2018, 06:17

Naukowcy z University of Plymouth postanowili sprawdzić, jak mikroplastik akumuluje się w organizmie przegrzebka zwyczajnego (Pecten maximus), zwierzęcia bardzo chętnie jedzonego przez ludzi.