Zagrożone żółwie wylęgają się na opustoszałej plaży

wczoraj, 07:15

W związku z pandemią COVID-19 od pewnego momentu tegoroczny wylęg zagrożonych żółwi na plaży Janga w mieście Paulista w Brazylii odbywa się niemal bez świadków. Jak wylicza miejscowy Ratusz, w sumie w 2020 r. przyszły na świat 204 żółwie szylkretowe (Eretmochelys imbricata) i 87 żółwi zielonych (Chelonia mydas).

Elpistostege watsoni – odnalezione ogniwo ewolucji ludzkiej dłoni

28 marca 2020, 10:39

Zwierzę sprzed 380 milionów lat, które pływało w oceanach i chodziło po lądzie jest zaginionym ogniwem ewolucji ludzkiej dłoni. Elpistostege watsoni miał 1,5 metra długości, ostre kły, płaską głowę, długi pysk i niewielkie okrągłe oczy, wyglądem przypominał połączenie rekina z jaszczurką

Wiriony: Felix Bittmann

Gąbki usuwają z wody do 94% wirusów

27 marca 2020, 21:28

Zwierzęta morskie utrzymują równowagę wśród wirusów zamieszkujących wodę. Biolog morski Jennifer Welsh będzie w najbliższy poniedziałek broniła – oczywiście online – pracy doktorskiej na Wolnym Uniwersytecie w Amsterdamie. Jej temat brzmi Marine virus predation by non-host organism.

Samice ssaków żyją o 18% dłużej od samców. Jednak nie dotyczy to człowieka

27 marca 2020, 16:47

Wiemy, że kobiety żyją dłużej od mężczyzn. Średnia długość życia przedstawicielek płci pięknej jest o 7,8% większa, niż w przypadku panów. Jak się okazuje, ta różnica jest jeszcze większa w przypadku dziko żyjących ssaków. Przeciętna samica dzikiego ssaka żyje aż o 18,6% dłużej niż samiec

COVID-19 może zagrozić istnieniu wielkich małp

27 marca 2020, 06:24

Pandemia COVID-19 może stanowić niebezpieczeństwo dla wielkich małp. Eksperci obawiają się, że koronawirus SARS-CoV-2 może zagrozić istnieniu goryli, szympansów i orangutanów. Zwierzęta mogą zarazić się od turystów, naukowców lub strażników.

Bezmyślne planowanie energetyki odnawialnej zagraża bioróżnorodności

26 marca 2020, 13:55

Bezmyślnie prowadzony rozwój energetyki odnawialnej zagraża bioróżnorodności. Okazuje się bowiem, że wiele elektrowni słonecznych, wiatrowych i wodnych wraz z towarzyszącą im infrastrukturą, powstaje na cennych przyrodniczo terenach.

Uratowano nietoperze, które miały zostać podpalone jako roznosiciele koronawirusa

26 marca 2020, 12:11

Przedstawiciele związanej z Ministerstwem Środowiska agendy Servicio Nacional Forestal y de Fauna Silvestre (SERFOR) zaapelowali do peruwiańskich rolników, by przestali zabijać nietoperze. Ostatnio uratowali 200 osobników, które ludzie chcieli spalić z obawy przed koronawirusem.

Malutki liściouch jest najwyżej żyjącym ssakiem. Rekordzistę schwytano na wysokości 6739 m

25 marca 2020, 06:22

Badacze z USA i Chile schwytali żywego liścioucha Phyllotis xanthopygus rupestris na wysokości 6739 m, na samym szczycie Llullaillaco, najwyższego czynnego wulkanu na Ziemi. To rekord wysokości zamieszkania dla ssaków.

Zidentyfikowano rolę czynnika biorącego udział we wczesnym rozwoju embrionalnym

23 marca 2020, 18:44

Austriacko-amerykański zespół zidentyfikował rolę czynnika biorącego udział we wczesnym rozwoju embrionalnym. Okazuje się, że białko Zscan4 chroni przed uszkodzeniem i pęknięciem nici DNA podczas aktywacji genomu zarodkowego (ang. embryonic genome activation, EGA). Dotąd nie było wiadomo, czemu w czasie EGA zachodzi tak duża ekspresja Zscan4.

Krowy pomagają chronić bociany

23 marca 2020, 13:53

Krowy przebywające na zielonych pastwiskach poprawiają sukcesy łowieckie bocianów białych - ustalili naukowcy. Zamiast dokarmiać bociany, żeby wracały i pozostawały na naszych terenach, warto przywracać wolny wypas krów.