Mruganie aktywnie wspomaga uwagę

31 grudnia 2012, 08:24

Ludzie mrugają bardzo często, o wiele częściej, niż to konieczne, by nawilżyć gałkę oczną. Mrugając ok. 15-20 razy na minutę, aż 10% czasu na jawie spędzamy z zamkniętymi oczami. Japońscy naukowcy uważają, że pomaga nam to zebrać myśli i skupić się na otaczającym świecie.


Przedmiesiączkowe perypetie melatoninowe

21 grudnia 2012, 12:29

U kobiet z przedmiesiączkowymi zaburzeniami dysforycznymi (ang. premenstrual dysphoric disorder, PMDD) występują nieprawidłowości w zakresie okołodobowego rytmu wydzielania melatoniny. To może wyjaśnić, czemu tak często wspominają one o bezsenności.


Ser z warzywami nasyci jak chipsy, ale będzie mniej kaloryczny

19 grudnia 2012, 14:04

Nadwaga i otyłość występują u dzieci coraz częściej. Ma to związek z liczbą przekąsek między posiłkami (30 lat temu najmłodsi sięgali po nie raz dziennie, teraz 3 razy). Jako że kontrola rodzicielska niejednokrotnie przynosi skutek odwrotny do zamierzonego, naukowcy z Uniwersytetu Cornella proponują "przegryzki" stanowiące połączenie warzyw z serem.


Po porodzie zagrożenia niezwiązane z dzieckiem stają się mniej straszne

11 grudnia 2012, 10:25

Po porodzie kobiety mniej przejmują się zagrożeniami niezwiązanymi z dzieckiem. Zmiana w obwodach neuroendokrynnych pomaga świeżo upieczonym matkom przystosować się do stresów nowej sytuacji - opieki nad noworodkiem.


Uwolnienie od grzechu zwiększa hojność

7 grudnia 2012, 13:00

Ludzie, którzy przypominają sobie odpuszczenie grzechów, są bardziej skłonni przekazywać datki.


Brak reakcji starszego mózgu zwiększa podatność na oszustwo

7 grudnia 2012, 11:56

Starsi ludzie częściej padają ofiarą oszustwa, bo pewna część ich mózgu - przednia część wyspy - nie aktywuje się w odpowiednim stopniu podczas oglądania podejrzanych twarzy.


(Multi)medialna depresja

6 grudnia 2012, 13:56

Korzystanie z wielu mediów naraz wiąże się z niepokojem i depresją.


Osobowość decyduje, komu niestraszne piekło w gębie

4 grudnia 2012, 12:57

Zamiłowanie do pikantnych potraw czy produktów, np. papryczek chilli, ma więcej wspólnego z osobowością niż tolerancją bólu (Food Quality and Preference).


Pieniądze dają szczęście

3 grudnia 2012, 15:12

Wbrew popularnemu twierdzeniu, pieniądze dają szczęście. Jednak pod pewnymi warunkami. Z badań opublikowanych przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne dowiadujemy się, że zarówno w krajach bogatych jak i ubogich na szczęście poszczególnych ludzi składa się połączenie osobistego bogactwa, stanu posiadania oraz podejścia do życia.


Waga, mózg i reklama jedzenia

30 listopada 2012, 12:32

Wiele wskazuje na to, że otyłe dzieci są bardziej podatne na reklamę żywności.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy