W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 13:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.
Terrorystki - inne niż dotąd sądzono
16 maja 2012, 11:58Kobiety-terrorystki są często wykształcone, pracują i są obywatelkami krajów, w których dokonują aktów przemocy. Przypominają więc swoich kolegów z organizacji, co przeczy wynikom wcześniejszych badań, które przedstawiały je jako społecznie odizolowane i przez to podatne na zwerbowanie, niewykształcone, bezrobotne i pochodzące z obcego kraju.
Okulary owulacyjne
16 maja 2012, 07:53Z badań wiemy, że poza różowymi okularami optymistów istnieją także piwne okulary, przez które po wypiciu alkoholu inni ludzie zaczynają się wydawać bardziej atrakcyjni. Do spisu gogli, których nie powstydziłby się powoli niejeden optyk, należy dołączyć jeszcze jedne - owulacyjne. W najbardziej płodnym okresie cyklu pod wpływem hormonów kobiety zaczynają bowiem naprawdę wierzyć, że tzw. niegrzeczni chłopcy byliby dobrymi ojcami.
W obcym języku myślimy bardziej racjonalnie
26 kwietnia 2012, 17:49Ludzie podejmują bardziej racjonalne decyzje, kiedy analizują problem, myśląc w języku innym niż ojczysty. Psycholodzy z Uniwersytetu Chicagowskiego wykazali, że z większym prawdopodobieństwem podejmują wtedy tzw. korzystne ryzyka.
Wiara rośnie z wiekiem
25 kwietnia 2012, 13:35W różnych krajach odsetek osób wierzących w Boga jest bardzo różny. Na przykład na Filipinach aż 94% osób deklaruje, że zawsze wierzyli w Boga. W byłym NRD odsetek ten wynosi jedynie 13%. Wszędzie jednak da się zauważyć, że odsetek wierzących rośnie wraz z ich wiekiem.
Morze relaksuje najlepiej
23 kwietnia 2012, 12:47Naukowcy z European Centre for Environment and Human Health zbadali wpływ różnych typów krajobrazu na ludzi. Okazało się, że nadmorska plaża oddziaływała na nich bardziej pozytywnie niż wieś czy miejski park. Jeden z badaczy dr Mathew White uważa, że może to odzwierciedlać wrodzoną preferencję dot. widoku i dźwięków wody.
Lewy policzek wyraża więcej emocji i jest ładniejszy
23 kwietnia 2012, 10:26Zdjęcia lewej strony twarzy są postrzegane i oceniane jako bardziej miłe dla oka od zdjęć prawej strony twarzy (Experimental Brain Research).
Kiedy mówienie do siebie pomaga?
19 kwietnia 2012, 13:59Czy mówienie do siebie podczas szukania różnych przedmiotów pomaga? Okazuje się, że tak, ale pod warunkiem, że są nam dobrze znane (Quarterly Journal of Experimental Psychology).
Ołów wzmaga agresję
19 kwietnia 2012, 07:38Wczesna ekspozycja na ołów jest związana ze zwiększoną agresją w życiu dorosłym. Do takiego wniosku doszli naukowcy z Tulane University.
Dzięki fMRI przewidziano zachowania związane z seksem i jedzeniem
18 kwietnia 2012, 13:01Wykorzystując skany rejonów mózgu powiązanych z nagrodą, naukowcy z Darmouth College byli w stanie przewidzieć poziom libido i zakres wzrostu wagi w ciągu pół roku.